  • 91. Data: 2013-10-24 20:28:24
    Temat: Re: Tesco - etykiety z e-papieru
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:l4bmqo$v5a$1@node1.news.atman.pl...

    > ... I proszę, "obniżając" cenę o 20 groszy na butelce, tak naprawdę rucha
    > się klientów o 17 groszy na litrze.

    A coli wypija się mnóstwo, więc 17 groszy, razy dziesiątki milionów wypitych
    litrów, to idzie w miliony złotych do kieszeni.
    Mniamuśny przekręt, chyba sam taki zrobię :))

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 92. Data: 2013-10-24 20:38:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    > z coca-colą, dla mnie to gigaprzekręt, już tłumaczę.
    > Do kupienia była butelka 2.5 litra, kosztująca 5.99, co dawało 2.396,
    > czyli 2.40 PLN za litr.
    > Teraz zrobiono tak, ze uszczknięto o 0.25 litrów tak, że ten fakt można
    > zauważyć dopiero, jak jest za późno, jedyne, co się rzuca w oczy, to
    > niższa cena, wynosząca 5.79.
    > Wychodzi za litr 2.57(3), czyli 2.57, co stanowi róznicę 17 groszy
    > wzwyż na litrze. I proszę, "obniżając" cenę o 20 groszy na butelce,
    > tak naprawdę rucha się klientów o 17 groszy na litrze.

    To jest jeden z tych towarów, przy których cena za litr ma dla producenta
    niewielkie znaczenie -- zarabia się głównie na literkach wydrukawanych na
    etykietce. Chodzi o to, by sprzedać towaru *za więcej pieniędzy*, a nie
    po prostu więcej. Gdyby zamiast uszczknąć, można by było dołożyć ćwiartkę
    i sprzedać tego *za więcej*, to by tak zrobili, nawet gdyby litr wyszedł
    taniej. Ale widać tak się nie dało -- ja myślę, że te ceny i pojemności
    ustala nie byle kto, zna się na tym dobrze i kombinuje tak, by dobrze
    wyszło.

    > Ja myślę, że to robi nie byle kto, że kombinują to tak, aby nie złamać
    > prawa, aby oficjalnie nic nie można było zarzucić.

    Muszą znakomicie kombinować i się ukrywać, bo -- jak wspomnałem -- ja
    jeszcze na żywo takiej akcji nie widziałem, tylko o tym czytałem.

    --
    Jarek

  • 93. Data: 2013-10-24 20:41:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    > chyba jeśli ne dłużej (ale nie szemrali, tylko towar wydali, zapłaciłem,
    > towar wziąłem i w nogi, bo do domu spieszno), ja tylko się zastanawiałem,
    > czy coś przypadkiem nie stanęło na głowie, normalnie, jak idę do kiosku
    > kupować kondony, czy bilety na autobus, to sprzedawca nie wyskrobuje tej
    > masy papierów, nie lazi po magazynach pardon le mot chuj wie gdzie, tylko
    > - ja proszę o paczkę kondonów i dwa bilety ulgowe, to zdejmuje mi paczkę
    > kondonów, z szuflady wyjmuje dwa ulgowe, mówi cenę (którą naliczył dzięki
    > kasie fiskalnej), płacę, wydaje towar i resztę, całość trwa może 30-60

    A to nie jest tak, że jak się nie ma kasy fiskalnej, to trzeba wypisywać
    faktury każdemu? Może biznes tak ustawiony, że klienci na ogół potrzebują
    faktur, robią większe hurtowe zakupy, więc nie opłacało się brać kasy
    na stan.

    > Pewnie to z tej paki z tymi bonami... A może lepiej jednak było by
    > zatrudnić więcej kasjerów i nie musieli by tych bonów wydawać? :P Albo
    > nie pierdolić przez gośniki, że jak to oni są dobrzy dla Klientuff :P

    Pewnie strategia generalicji była w zamyśle taka, że do wydawania bonów
    nigdy nie dojdzie. Sprawę położyli dopiero kaprale, którzy nie mieli
    dostatecznie dobrej taktyki. Druga sprawa, to dobre rozeznanie w naszych
    cechach narodowych. U nas każdy to panisko, dyshonor dla takiego iść do
    kasy i upomnieć się o drobną kwotę. W tym samym markecie poszedłem kiedyś
    z zepsutym czajnikiem i paragonem po zwrot pieniędzy. Też się dziwowali,
    że komuś się chce fatygować po marne pięć dych. Ale oczywiście oddali.

    Jarek

    --
    Polak z groszem się nie liczy
    jakby nie miał by pożyczył

  • 94. Data: 2013-10-24 21:50:53
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > faktury każdemu? Może biznes tak ustawiony, że klienci na ogół potrzebują
    > faktur, robią większe hurtowe zakupy, więc nie opłacało się brać kasy

    Cholera wie... jednak wydaje mi się, że nawet faktura grająca rolę paragonu
    powinna się krócej robić, w sumie może minutę, drugą minutę na magazyn...
    Nie zanudziłem się na smierć, ale pomyslałem sobie, że to jest po prostu
    marnowanie energii.

    > Pewnie strategia generalicji była w zamyśle taka, że do wydawania bonów
    > nigdy nie dojdzie. Sprawę położyli dopiero kaprale, którzy nie mieli

    Czyli skoczyli trochę za bardzo hop do przodu i ich sznurowadła wyprzedziły
    :P

    > dostatecznie dobrej taktyki. Druga sprawa, to dobre rozeznanie w naszych
    > cechach narodowych. U nas każdy to panisko, dyshonor dla takiego iść do

    Z pewnością.

    > kasy i upomnieć się o drobną kwotę. W tym samym markecie poszedłem kiedyś
    > z zepsutym czajnikiem i paragonem po zwrot pieniędzy. Też się dziwowali,
    > że komuś się chce fatygować po marne pięć dych. Ale oczywiście oddali.

    Marne jak dla kogo. Czyż jednak nie jest tak, że lepiej jest tam, gdzie
    szanuje się każdy grosz, czy to "własnoręcznie" zarobiony, czy to czyjś (tu
    wydany)? Gdzie mniej kasy leci w błoto... znów w ZUS afera - głównie
    kierownictwu przez 6 lat wypłacono ponad miliard zyla nagród... Tu się
    marnuje...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 95. Data: 2013-10-24 22:23:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    > Nie zanudziłem się na smierć, ale pomyslałem sobie, że to jest po prostu

    Jak komuś przez pół godziny wynajdują w sklepie zamawiane droselklapy,
    trychtery, abszperwentyle, kajle, uberlaufy i inne holajzy -- no nawet
    nie zauważy kiedy mu fakturę wypiszą.

    > Czyli skoczyli trochę za bardzo hop do przodu i ich sznurowadła wyprzedziły
    > :P

    Albo poza akcją "w trymiga przy kasie" inni generałowie powierzyli mu
    w tym samym czasie zadanie "aktualne ceny na półkach" i "czysta podłoga",
    więc musiał rzucić siły do mpów i etykietek z cenami. No i gdzieś musiało
    zabraknąć.

> [...]
    > (tu wydany)? Gdzie mniej kasy leci w błoto... znów w ZUS afera - głównie
    > kierownictwu przez 6 lat wypłacono ponad miliard zyla nagród... Tu się

    Ja tę cechę narodową obserwuje od bardzo dawna. Im komuś marniej idzie
    zdobywanie (precyzyjnie wcześniej zaplanowanych) milionów, im szybciej
    ujemny bilans biznesu urasta do milionowych sum, tym bardziej ochoczo
    ktoś taki nazywa "pierdołami" stówę wydaną na taksówkę, trzy stówy na
    telefon, tysiąc na to, dziesięć na tamto...

    Jarek

    --
    Nie zadzieraj jeszcze koszuli
    Nie chcę, nie chcę na tym azbeście

  • 96. Data: 2013-10-25 01:14:07
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Jak komuś przez pół godziny wynajdują w sklepie zamawiane droselklapy,
    > trychtery, abszperwentyle, kajle, uberlaufy i inne holajzy -- no nawet
    > nie zauważy kiedy mu fakturę wypiszą.

    Ja bym wolał raczej przyjść do sklepu, powiedzieć czego chcę (cholera, to
    mogła być hurtownia...), pan zdejmuje z półki, może dwie minuty bo pójść
    musi, trzecią minutę pisze kwitek, przez następne pół przyjmuje zapłatę i
    wydaje towar do rąk klientowi. Cokolwiek by to było, choćby materiały do
    roztrajbowanego ferszlusa, aby zmienić, co zużyte, choćby tą nieszczęsną
    holajzą. Trącać, to chyba jeszcze nie jest najgorsze zło, choć energia
    zmarnowana.

> [...]
    > więc musiał rzucić siły do mpów i etykietek z cenami. No i gdzieś musiało

    Najlepiej, aby robil wszystko na raz, za darmo... I dawał się ru... w du...

> [...]
    > ktoś taki nazywa "pierdołami" stówę wydaną na taksówkę, trzy stówy na
    > telefon, tysiąc na to, dziesięć na tamto...

    Ja już przestałem to ogarniać. Pozyskując sprzeczne informacje, powoduję
    tylko wyjście wskazówki na czerwone pole, "engine seized", i zanim ostygnie,
    to się prawie na krok nie ruszy. Bum... i bezpiecznik wywala. Aby nie
    strzelić bokiem z korby...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 97. Data: 2013-10-25 03:57:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ACMM-033" <v...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > niektórych zdziwi, ale płaciłem wtedy cenę z cenówki, te 10-20 groszy nie
    > zbawi mnie, a ja po prostu dotrzymałem umowy, którą zawarłem, biorąc z
    > półki towar po cenie zaakceptowanej z cenówki. Chyba, ze kasjer(ka)
    > wyraźnie powie, że nie trzeba. Głupie może, ale osobiście lepiej się wtedy
    > czuję :) No chyba, że pomyłka na moją korzyść jest zbyt wielka, ale staram
    > się wtedy dać znać obsłudze o takiej sytuacji. (choćby po to, aby kasjerka
    > nie musiała potem dopłacać z własnej kieszeni, gdy odprysk tej pomyłki
    > odbije się niekorzystnie na jej rozliczeniu)

    Twoje motywacje są nieprzemyślane...
    Kasjerka jest rozliczana z tego aby zawartość gotówki zgadzała się
    z tym co się wydrukuje na raporcie z kasy fiskalnej... To, że dałeś
    więcej kasy czy coś się zgadza z nalepką na półce czy nie, nie ma
    dla niej wpływu. Nadwyżkę pewnie schowa do kieszeni, bo tak :-)

  • 98. Data: 2013-10-25 03:59:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Dla mnie, jeśli jest pomyłka, to przepraszają i oddają nadpłatę, a jak
    > celowe działanie to się wypierają "że tyle kasa nabiła i nie będą z
    > własnej kieszeni płacić". Ja to tak odbieram.

    Naiwne i to bardzo.
    Nie bierzesz pod uwagę, że oszust może udawać pomyłkę :-)

  • 99. Data: 2013-10-25 08:45:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    > roztrajbowanego ferszlusa, aby zmienić, co zużyte, choćby tą nieszczęsną
    > holajzą. Trącać, to chyba jeszcze nie jest najgorsze zło, choć energia

    "Panie, pan masz drobnomieszczańskie nawyki. Pan byś chciał mieć tak: zimnę
    wodę osobno, ciepłą osobno, szczelne rurki, kafelki, duperelki, kraniki,
    dywaniki. Otóż chamstwo, proszę pana, chamstwo i drobnomieszczaństwo z pana
    wylazło."

    > Najlepiej, aby robil wszystko na raz, za darmo... I dawał się ru... w du...

    Najlepiej, jakby kapralowi w porę przysłano odpowiednie posiłki. Gdzieś
    na szczeblu kapitana powinna zapaść decyzja.

    Jarek

    --
    Transatlantyki na oceanach
    A krążowniki w rejsach ćwiczebnych

  • 100. Data: 2013-10-25 16:57:28
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Twoje motywacje są nieprzemyślane...
    > Kasjerka jest rozliczana z tego aby zawartość gotówki zgadzała się
    > z tym co się wydrukuje na raporcie z kasy fiskalnej... To, że dałeś

    Doskonale o tym wiem - z praktyki.

    > więcej kasy czy coś się zgadza z nalepką na półce czy nie, nie ma
    > dla niej wpływu. Nadwyżkę pewnie schowa do kieszeni, bo tak :-)

    To szybko wyleci.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.