  • 1. Data: 2013-10-17 00:21:15
    Temat: Tesco - etykiety z e-papieru
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Nie widziałem, żeby ktoś tu pisał, a właśnie natknąłem się na Tesco z
    nowymi etykietami. Pierwsze wrażenie - nie wiedziałem o co chodzi,
    czyżby na kalce technicznej drukowali "elektroniczne", bo wyglądające
    jak złożone z siedmiosegmentowych cyfr - ceny? Byłem ciekaw, czy to
    e-papier więc grzebnąłem w sieci.
    Na stronie
    http://swiatczytnikow.pl/e-papier-wchodzi-do-tesco/
    wypowiada się jakiś gość 'lfr', podając się za osobę pomagającą we
    wdrożeniu tych etykiet w Tesco. Pozwolę sobie wyciągnąć najistotniejsze
    informacje.

    _lfr_
    Są to etykiety firmy Samsung, tak jak ktoś wcześniej pisał. Akcja
    zakończy się w okolicach marca 2014 i wtedy wszystkie sklepy mają już
    mieć elektroniczne etykiety. Niestety na części produktów np. na
    warzywach pozostają etykiety papierowe. Tak samo obsługa sklepu musi
    zmieniać papierową wsuwkę w elektronicznej etykiecie w zależności od
    tego czy towar jest w promocji (żółta) czy nie jest (biała).
    [mogliby wsuwać żółty filtr!]
    Niestety nie znam cen [etykiet].
    Jeśli chodzi o ginięcie etykiet w PL to na razie jest to charakter
    incydentalny - zdarzają się pojedyncze przypadki. Teoretycznie, żeby
    wyjąć etykietę z listwy jest potrzebny specjalny ,,klucz", ale ,,dla
    chcącego nic trudnego".

    _Jakub_
    Definitywnie jest to epapier jakiegoś rodzaju, zauważyłem na jednej z
    etykiet ghosting(napis ,,tesco" prześwitywał spod ceny, ale jakiś taki
    ten napis był dziwny jakby to był wyświetlacz numeryczny). Widziałem też
    moment odświeżania wyświetlacza z przejściem przez czerń.
    Udało mi się pożyczyć od kolegi taką etykietkę do celów
    badawczych(spokojnie, jest już z powrotem na półce :-)). Sama etykietka
    jest prawdopodobnie szyta na miarę pod klienta, dlatego nie ma w sieci
    prawie żadnych informacji. W środku siedzą 2 układy scalone, wyświetlacz
    jest trwale złączony z płytką. Na płytce są napisy typu Poland, tesco.
    Układy scalone to odbiornik w standardzie zigbee, drugi układ to na
    pewno sterownik wyświetlacza, tylko o układzie komunikacji udało mi się
    coś znaleźć na koreańskiej stronie. Etykietka zasilana z bateryjki
    guzikowej(nie pamiętam typu, ale całkiem sporej). Po jej wyjęciu na
    dłuższą chwilę ekran odwieżył się kilka razy i wyświetlił nicość :-).
    Ogólnie widać że z punktu designu elektronicznego układ jest typowo
    low-costowy. Szkoda że nie mogłem pożyczyć na dłużej, podpiął bym jtaga
    i zobaczył co tam siedzi :-D
    Ciekawe czy do update'u cen używają ręcznych urządzeń czy mają routery
    zigbee umieszczone pod sufitem...

    _lfr_
    Jak się przyjrzysz to zobaczysz pod sufitem w Tesco okrągłe anteny tzw.
    gateway'e z napisem Samsung. Są to właśnie anteny zigbee. Do tego na
    zapleczu jest serwer sprzężony z ich systemem kasowym. Zmiany cen idą
    odgórnie z automatu bodajże raz lub dwa razy dziennie.

    Elektroniczne etykiety mają ograniczyć zużycie papieru i zmniejszyć
    liczbę pracowników. Ale czy jest jakaś alternatywa dla rysujących
    dzieciaczków? Moje zużywają ryzę na ~3 miesiące produkując rysunki takie
    ładniejsze jak i bohomazy, czy pokreślone w złości. Można rzec, że to
    taśmowa produkcja niepowtarzalnych rękodzieł. Do tego wycinają
    nożyczkami i kleją. Trzeba segregować i jakieś 20/21 wyrzucić. E-papier
    czy tablet nie zastąpi im papieru, kredek, kleju i nożyczek, prawda...?

    --
    Michał

  • 2. Data: 2013-10-17 01:33:29
    Temat: Re: Tesco - etykiety z e-papieru
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    "
> [...]
    > nożyczkami i kleją. Trzeba segregować i jakieś 20/21 wyrzucić. E-papier
    > czy tablet nie zastąpi im papieru, kredek, kleju i nożyczek, prawda...?

    Pismaki jakby mogli to by srali na papier ledwo skonczy jeden z drugim
    szkole podstawowa a juz bierze sie za pisanie bzdur.

    To sa zwykle LCD ze sterowaniem bezprzewodowym i juz.

  • 3. Data: 2013-10-17 08:29:03
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-10-17 01:33, LeonKame pisze:
    > Pismaki jakby mogli to by srali na papier ledwo skonczy jeden z drugim
    > szkole podstawowa a juz bierze sie za pisanie bzdur.
    >
    > To sa zwykle LCD ze sterowaniem bezprzewodowym i juz.

    Nie byłeś, nie widziałeś, a na pismaków smarujesz!
    https://docs.google.com/file/d/0B5OcDmfuxNsdTDE3RHFP
    Y2VOT0U/edit?usp=sharing
    http://www.focus.pl/upload/galleries/11/fot-swiat-cz
    ytnikow-11667_l.jpg
    To nie jest LCD. Kąty widzenia jak papieru i brak cienia od segmentów.

    --
    Michał

  • 4. Data: 2013-10-17 08:39:00
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Ale czy jest jakaś alternatywa dla rysujących dzieciaczków?

    Już za czasów PRL-u była alternatywa i nazywało się to "znikopis". Wtedy
    były tylko monochromatyczne, a teraz nawet są kolorowe :)
    Możesz jeszcze dziecku kupić tablet .... ale....

> [...]
    > kleją. Trzeba segregować i jakieś 20/21 wyrzucić. E-papier czy tablet
    > nie zastąpi im papieru, kredek, kleju i nożyczek, prawda...?

    ... myślę, że to jest bardziej rozwijające niż wszelkie wynalazki.
    Jeszcze trochę to będzie tak, że ludzie bez notebooka nie będą potrafili
    się podpisać :)

  • 5. Data: 2013-10-17 14:47:52
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

> [...]
    > wypowiada się jakiś gość 'lfr', podając się za osobę pomagającą we
    > wdrożeniu tych etykiet w Tesco. Pozwolę sobie wyciągnąć najistotniejsze

    U nas nowosc, bedac w wakacje na wegrzech w tesco,caly sklep mieli tym
    ometkowany.
    Ciekawe jak to jest sterowane, bo jesli zdalnie to teoretycznie mozna
    dowolnie w ciagu dnia zmienac ceny z kanciapy na zapeczu.

    Tmek

  • 6. Data: 2013-10-17 15:29:48
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-10-17 08:29, Michał Lankosz pisze:

> [...]
    ytnikow-11667_l.jpg
    > To nie jest LCD. Kąty widzenia jak papieru i brak cienia od segmentów.

    Byłem i widziałem tesco mam 500 metrów od domu, ale jak ktos w dupie był
    i gowno widzial to nie odrozni LCD od e-papieru.

  • 7. Data: 2013-10-17 15:36:25
    Od: LeonKame <k...@l...com>

> [...]
    ytnikow-11667_l.jpg
    > To nie jest LCD. Kąty widzenia jak papieru i brak cienia od segmentów.

    Byułem widziałem tesco mam 500 metrow od domu i to jest na LCD nawet
    zginałem w reku i widac że to LCD.

  • 8. Data: 2013-10-17 15:38:17
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-10-17 14:47, Tmek pisze:
    > Ciekawe jak to jest sterowane, bo jesli zdalnie to teoretycznie mozna
    > dowolnie w ciagu dnia zmienac ceny z kanciapy na zapeczu.

    Przeczytaj w całości mój post to się dowiesz.

    --
    Michał

  • 9. Data: 2013-10-17 15:39:28
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Zreszta zobacz na oferte firmy ktora sie podpieraja czy maja takie
    wyswietlacze :

    http://www.zbdsolutions.com/solutions/epop50.html

  • 10. Data: 2013-10-17 15:40:59
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    http://www.zbdsolutions.com/solutions/epop50.html

    z tym ze to w tesco to nie jest e-papier a jakies LCD