  • 21. Data: 2013-10-17 20:49:15
    Temat: Re: Tesco - etykiety z e-papieru
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-10-17 19:51, AlexY pisze:
    > The beauty of ZBD's wireless epaper solution

    Tylko ze te co sa w tesco to nie ma ich w produktach tej firmy. Jakby to
    byl epapier to nie bylo by problemu umiescic na takim wyswietlaczy kody
    kreskowego nazwy towaru i ceny a niestety w tych teskowych cena jest na
    wyswietlaczu do tego 7 segmentowym LCD a reszta dalej na kartce papieru.
    W sumie jak polaczyli jedno z drugim to wyszedl im e-papier.

  • 22. Data: 2013-10-17 21:34:09
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > warzywach pozostają etykiety papierowe. Tak samo obsługa sklepu musi
    > zmieniać papierową wsuwkę w elektronicznej etykiecie w zależności od tego
    > czy towar jest w promocji (żółta) czy nie jest (biała).

    Z tą promocją to bywa dęte, nieraz widzę mleko, że 2 litry 3.2, kosztuje np.
    2.99 w promocji. Obok inne mleko 3.2 nie w promocji po 2.79, ceny za litr...
    Przykład z życia.

    > [mogliby wsuwać żółty filtr!]

    Nie tylko.
    Sklepy robią jeszcze inny przekręt, nie wiem, czy świadomie, czy nie. W dole
    etykiety drukowany jest kod towaru i często też kod paskowy. Ale umieszczane
    to jest tak, że kod pisany cyferkami trafia na załamek osłonki i często tych
    cyferek po prostu nie widać. Jest napisane "sok jabłkowy", 2.79. Obok stoi
    inny sok jabkowy, w tej samej pojemności/objętości, ale już bez cenówki.
    Mało komu chce się zapylać do skanera i sprawdzać cenę, mnie się często
    chce, i się okazuje, że ten drugi sok kosztuje 2.59, załóżmy, że go biorę,
    to nawet miłe zaskoczenie, jak kasjerka taniej policzy. Ale jeśli ten drugi
    kosztuje np. 3.19, to już gorzej... Kod towaru zasłonięty przez załamek i
    nie idzie stwierdzić, czy cena jest za ten soczek, czy za tamten. Piszę to,
    bo obawiam się, że z nowym sklepy zaczną znów kombinować, jakby tu orżnąć
    klienta na cenie towaru... ile razy było tak, ze cenówka "przypadkiem" była
    nie przy tym soczku, a opis cenówki przedstawiał jedynie "sok jabłkowy", mam
    pełne prawo domniemywać który. Przy awanturze pani pokaże, że cenówka jest
    nie z tego soczku...

    > Niestety nie znam cen [etykiet].

    Ja myślę, że to groszowa sprawa.

    > Jeśli chodzi o ginięcie etykiet w PL to na razie jest to charakter
    > incydentalny - zdarzają się pojedyncze przypadki. Teoretycznie, żeby wyjąć
    > etykietę z listwy jest potrzebny specjalny ,,klucz", ale ,,dla chcącego nic
    > trudnego".

    Mój paznokieć załatwia to w 5 sekund max. W końcu pracowałem w sklepie i
    musiałem czasem zmienić cenę przy towarze...
    Chyba, że o innej mówimy, jakiejś twardej... ale myślę, że rzeczywiście,
    komu się zechce, celu dopnie.
    (...)
    Acha, już się zorientowałem, że to nie taka łatwizna, jak poprzednie,
    kartonowe.

    > Jak się przyjrzysz to zobaczysz pod sufitem w Tesco okrągłe anteny tzw.
    > gateway'e z napisem Samsung. Są to właśnie anteny zigbee. Do tego na

    Ciekawi mnie ich kompatybilność elektromagnetyczna :)

    > zapleczu jest serwer sprzężony z ich systemem kasowym. Zmiany cen idą
    > odgórnie z automatu bodajże raz lub dwa razy dziennie.

    Mam nadzieję, że zmiana taka jest logowana, aby nie było sytuacji, że
    klientowi przy kasie więcej wybije i jak zacznie pyszcyć, to na chwilę
    zmieniamy cenę przy produkcie... Może to brzmi paranoicznie, nie przeczę,
    ale widywałem już takie cuda, że byłbym stale czujny, by za dużo nie
    stracić.

    > czy tablet nie zastąpi im papieru, kredek, kleju i nożyczek, prawda...?

    Jakoś tak skojarzył mi się bardzo stary wynalazek z pyłem aluminiowym w
    środku, oraz gałeczkami, jedna góra-dół, druga lewo-prawo, a jak coś się
    sknoci, to potrząsnąć i ekran goły :)) Bez żadnego zasilania, logiki
    cyfrowej, pamięci na pokładzie :))
    Prawda, jaka to frajda, utworzyć coś jednak własnymi rękami? :)) Komputery
    są bezdennie głupie, choć fajne... a człowiek może na żywo improwizować :))

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 23. Data: 2013-10-17 21:39:13
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ano na zapleczu i to nie danego sklepu a z centrali na cały kraj.
    > Klik i w całej Polsce pół litra po zecie.;)

    I z centrali prześlą, gdy np. będzie promocja konkretnie, danego sklepu, że
    tylko ten sklep obniża jakieś ceny...?
    Sklep musi mieć możliwości manipulacji, tylko odpowiednio zabezpieczone,
    żeby uniknąć machinacji.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 24. Data: 2013-10-18 06:15:43
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 17 Oct 2013 21:39:13 +0200, ACMM-033 napisał(a):

    > Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > I z centrali prześlą, gdy np. będzie promocja konkretnie, danego sklepu, że
    > tylko ten sklep obniża jakieś ceny...?

    Nie ma czegoś takiego, jak promocja danego sklepu. Jak jest promocja, to we
    wszystkich sklepach. Oczywiście mówimy o konkretnej sieci, czyli Tesco dla
    przykładu.

  • 25. Data: 2013-10-18 08:02:50
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-10-17 21:34, ACMM-033 pisze:
> [...]
    > środku, oraz gałeczkami, jedna góra-dół, druga lewo-prawo, a jak coś się
    > sknoci, to potrząsnąć i ekran goły :)) Bez żadnego zasilania, logiki

    A! pamiętam coś takiego! Moje mają taką tablicę z opiłkami chyba
    stalowymi i rysik z magnesem. Do czyszczenia jest suwak. Tyle że ma ona
    słabą rozdzielczość, brak kolorów i widać, że się zużywa, tzn. traci
    kontrast.

    --
    Michał

  • 26. Data: 2013-10-18 09:52:30
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik LeonKame napisał:

> [...]
    > wyswietlaczu do tego 7 segmentowym LCD a reszta dalej na kartce papieru.
    > W sumie jak polaczyli jedno z drugim to wyszedl im e-papier.

    Pewnie kupili tańszy soft nie mający kodowania paskowego albo wręcz
    rysują w paincie, nie sugerowałbym się wyglądem cyfr, są takie fonty.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 27. Data: 2013-10-18 09:57:14
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-10-18 09:52, AlexY pisze:

    > Pewnie kupili tańszy soft nie mający kodowania paskowego albo wręcz
    > rysują w paincie, nie sugerowałbym się wyglądem cyfr, są takie fonty.

    Tanszy soft do obslugi wyswietlacza?

    W Tesco pracuja przygłupy w zarzadzie ?

  • 28. Data: 2013-10-18 09:58:32
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-10-18 06:15, Jacek pisze:

    > Nie ma czegoś takiego, jak promocja danego sklepu. Jak jest promocja, to we
    > wszystkich sklepach. Oczywiście mówimy o konkretnej sieci, czyli Tesco dla
    > przykładu.

    Obawiam sie ze sie mylisz w 2 tesco w mojej wiosce sa inne ceny i
    promocje. Oczywiscie sa tez te wspolne ale ceny na poszczegolne art sie
    roznia i to czasem znacznie.

  • 29. Data: 2013-10-18 12:18:25
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > A! pamiętam coś takiego! Moje mają taką tablicę z opiłkami chyba stalowymi
    > i rysik z magnesem. Do czyszczenia jest suwak. Tyle że ma ona słabą
    > rozdzielczość, brak kolorów i widać, że się zużywa, tzn. traci kontrast.

    Ano! Choć trochę wersji tego było.
    A zabawa potrafiła być przednia!

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 30. Data: 2013-10-18 21:04:26
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 18.10.2013 06:15, Jacek wrote:

    > Nie ma czegoś takiego, jak promocja danego sklepu. Jak jest promocja, to we
    > wszystkich sklepach. Oczywiście mówimy o konkretnej sieci, czyli Tesco dla
    > przykładu.

    A tu się nie zgodzę - wystarczy popatrzyć na gazetki reklamowe, często
    są dopiski małym druczkiem przy różnych promocjach, że "promocja
    obowiązuje od x do y w sklepach sieci w miastach a,b,c"

    Jakub Rakus