    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tesco - etykiety z e-papieru
    Date: Thu, 24 Oct 2013 19:24:41 +0200

    news:slrnl6h31r.5ti.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > b) Tu trzeba wytłumaczyć co innego -- jak żyję, nie widziałem jeszcze,
    > by w hipermarkecie jakiś konkretny artykuł tak po prostu zdrożał. Jeśli

    Ja takowoż. Choć błędy widywałem, nawet takie, że za jakiś gówniany produkt,
    kosztujący 1.65 PLN, kasa wybiła 165.00 PLN, błąd w systemie. Jasne, że
    błędy bywają, ale jeśli to jest pomyłka sklepu, to sklep ten błąd uznaje i
    jeśli nie może tego produktu sprzedać, bo im się kompletnie stany i kasa
    popierdoli i kierownik tydzień będzie siedzieć, zanim to wyprostuje... To
    wtedy bardzo się klienta przeprasza, bardzo bardzo, Widywałem, wielu nawet
    bitnych ludzi, jeśli druga strona pokaja się, wykarze pokorę (UWAGA, NIE
    MYLIĆ POKORY Z UPOKORZENIEM!!!), to odpuszcza i z uśmiechem mówi "nie ma
    sprawy, każdemu może się zdarzyć błąd", a sklep błyskawicznie to
    zrekompensuje podobnym towarem, lub jakimś innym gratisem, obniżką "ten
    jeden raz na tym konkretnym soczku" - jest taka możliwość. I obie strony
    rozchodzą się, po chwili niezmaku, w uśmiechu i przyjaźni.

    > ktoś uzanał, że trzeba za to samo brać więcej pieniędzy by się opłacało,
    > to zmienia się opakowanie, nazwę, a nade wszystko kod towaru. Czyli

    Ano tak.
    A ja już widziałem na półce takie kwiatuszki, jak dwie cenówki, na dokładnie
    ten sam towar (sprawdziłem kod, był identyczny), a o dość znacznie różniącej
    się, niewielkiej zresztą cenie (poniżej 10PLN)

    > w takiej sytuacji nie ma "aktualizacji", lecz zamiana asortymentu.
    > Aktualizacje w dół zdarzają się dość często (i mają wtedy taką śmieszną
    > nazwę "promocja").

    I jest to nazwa raczej niewłaściwa, ale cóż, przylgnęła jak gówno do okrętu.
    (Kiedyś, przez kapitalistycznym boomem, nazywało się to po prostu - (wielka)
    obniżka :P)

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.