eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTemat świetlówek - żarówek powraca. Teraz i świetlówki grożne dla życia. › Re: Temat świetlówek - żarówek powraca. Teraz i świetlówki grożne dla życia.
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 1 Sep 2013 16:08:10 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Temat świetlówek - żarówek powraca. Teraz i świetlówki grożne dla
    życia.
    From: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 2 września 2013 00:40:02 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > kobiety

    > czym

    > budynki.
    >

    > Po jakim czasie u tych kobiet występowały objawy zatrucia?
    >

    > --
    >
    > Marek

    Według mnie informacja o masowo chorujących kobietach nie jest prawdziwa. W PRL BHP
    było na o wiele wyższym poziomie niż jest teraz. Ludzie pracujący w trudnych
    warunkach i wykonujący prace z niebezpiecznymi substancjami byli pod stałym nadzorem
    lekarskim. Jak tylko coś nie pasowało w badaniach to byli natychmiast odsuwani od
    pracy. Wszystkie wskaźniki decydujące o szkodliwości były dużo ostrzejsze niż w
    krajach zachodnich. Za PRL pracowałem w fabryce w której używano rtęci. Przechowywana
    była w specjalnych zabezpieczonych chyba przed wszystkim pojemnikach. Pomieszczenie w
    którym była używana miało podwójne drzwi, tak skonstruowane że nie można było
    otworzyć dwóch na raz. Wejść można tam było tylko w specjalnym ubraniu roboczym. Nie
    wolno było w tym ubraniu chodzić po fabryce. Wentylacja wywiewna podciśnieniowa.
    Podłoga i ściany do pewnej wysokości wyłożone spawanymi płytami z PCV. Wszyscy tam
    chcieli pracować bo pensja znacząco wyższa. Wcześniejsza emerytura. Oprócz urlopu dwa
    razy do roku sanatorium. Nigdy nie usłyszałem ze ktoś się tam zatruł, zachorował na
    jakąś chorobę której przyczyną był kontakt z rtęcią.