eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTemat świetlówek - żarówek powraca. Teraz i świetlówki grożne dla życia. › Re: Temat świetlówek - żarówek powraca. Teraz i świetlówki grożne dla życia.
  • Data: 2013-09-02 01:01:01
    Temat: Re: Temat świetlówek - żarówek powraca. Teraz i świetlówki grożne dla życia.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 01 Sep 2013 22:13:35 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Amalgamat, to po prostu stop rtęci z innym metalem. Wprawdzie miesza się
    > w temperaturze pokojowej, czyli grubo poniżej topnienia złota czy srebra,
    > ale chwilę to musi potrwać. Nie ma sensu, by pan doktor miał coś ucierać
    > w moździerzu, skoro stop jest stabilny i da się go przechowywać.

    No coz, nie znam sie, ale
    http://kerrhawe.pl/products/category/id/19
    trzy amalgamaty w kapsulkach i jeden amalgamator/mieszalnik.

    W opisie mozna przeczytac
    "Nowe, samoaktywujące się kapsułki zawierają odmierzoną, stałą ilość
    opiłków i rtęci. Rtęć zamknięta jest w szczelnej poduszeczce
    membranowej wewnątrz kapsułki. Siły, które powstają podczas mieszania,
    powodują rozerwanie kapsułki i rtęć wydostaje się do proszku."

    A sens jest, bo to musi sie dac wsadzic do zeba, i dopiero potem sie
    zestalic.

    > Rtęć paruje dość szybko. Tak, próbowałem osobiście. Srebrny przedmiot
    > potarty rtęcią świeci się jak psu jaja, ale z czasem po odparowaniu
    > rtęci szarzeje. Plomba amalgamatowa utwasdzała się wiele godzin
    > (wstępnie, bo tak ostatecznie, to wiele dni).

    No wlasnie - odparowaloby z powierzchni, a glebiej bylo ciagle ciasto.

    Wiec chyba to jednak inaczej dziala (i przy tej wzajemnej
    krystalizacji objetosc rosnie, co tez jest zaleta).

    > Złote plomby amalgamatowe też robiono, nie tylko srebrne. Złoto jest dużo
    > twardsze.

    Zloto jest miekkie.
    Dzis stosuje sie srebro, miedz, cyne, ale kiedys moze i zloto.

    > A amalgamcji przy wydobyciu złota nie stosuje się od dawna.
    > Ale oczywiście, można to tłumaczyć w ten sposób, że akurat w czasie wojny
    > zaczęto przetapiać stare złote zabytki. Niektórzy może nawet uwierzą.

    Zloto cenne i mysle ze nie raz bylo przetapiane.
    I chyba jednak slady po rteci znikaja.

    J.