eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTemat świetlówek - żarówek powraca. Teraz i świetlówki grożne dla życia. › Re: Temat ?wietlówek - ?arówek powraca. Teraz i ?wietlówki gro?ne dla ?ycia.
  • Data: 2013-09-02 19:02:21
    Temat: Re: Temat ?wietlówek - ?arówek powraca. Teraz i ?wietlówki gro?ne dla ?ycia.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > To jest zbadane i opublikowane, tylko ze to juz NTG.

    Tak przypuszczam. Było na to sporo czasu.

    > W ramach ciekawostki - rozwaza sie zagrozenie dentystow, ktorzy
    > takie stare plomby rozwiercaja i usuwaja.

    Tak samo jak i grabarzy. A właściwie tych, co zajmują się kremacją
    nieboszczyków. Lub przynajmniej mieszkają obok takich miejsc.

    > Bo to zloto proby 0.583 :-)

    Srebro w łyżeczce też nie najwyższej próby.

    > Nie wiem na ile mozna wierzyc
    > http://www.amfed.org/t_mohs.htm
    >
    > ALe tu fakttycznie zloto i srebro podobnej twardosci ... i podobnej
    > jak paznokiec :-)

    Czyste metale też mogą mieć różną twardość, nie tylko stapianie ją
    powiększa. Miedź (druciana) ma sporą czystość. Jeśli ją wyżarzymy,
    staje się bardzo miękka. Podgrzanie powoduje uporządkowanie siatki
    krystalicznej, robią się duże monokryształy. Ale wystarczy taki
    drut trochę pozginać, by znów stał się twardy. Przy zginaniu wracają
    dyslokacje w siatce.

    > Nie wiem.
    > Ale czy na pewno dobrze rozpoznales te rtec ?

    Przecież sam tego nie badałem. Czy ja wyglądam na takiego, co kupuje
    sztabki od szwajcarskich bankierów?

    --
    Jarek