eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTelewizor przestał widzieć sygnał z anteny › Re: Telewizor przestał widzieć sygnał z anteny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.176.97.52.216!
    not-for-mail
    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Telewizor przestał widzieć sygnał z anteny
    Date: Wed, 5 Jun 2024 01:40:06 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <v3o8l1$rbs$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    References: <v2f3ed$2ev4i$1@news.icm.edu.pl>
    <v2ho1l$qav$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v2hpct$nf5$2$Robert_W@news.chmurka.net>
    <v2iu2c$qv1$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v2levu$tpl$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v2na2v$cdi$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v2pjtv$alu$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v2pr55$g64$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v2q2ur$mko$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v2q9uh$rdm$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v2qs56$csv$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v32b20$kan$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v3dgct$5ou$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v3kjun$mvr$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <v3ml6c$bv8$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <v3n8q5$sg3$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <v3nc65$v9e$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
    <opz7vd7fdlgv.aa93wlmmxier$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 176.97.52.216
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 4 Jun 2024 23:40:17 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="niusy.pl";
    posting-host="176.97.52.216"; logging-data="28028";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:osNUg5JslCCIMLZq+RR9c+T+dHA=
    sha256:xAqyODA5CYs3sZUPHOfjYY0S6N2/llji51f+rTdCDBM=
    sha1:uEeFkyYq/lrncz6k8I04Uv/ybFo=
    sha256:clUDDsnQ9RcwVbDAtyTbaMC9TZ+/9Cit97fNYt3q3xE=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <opz7vd7fdlgv.aa93wlmmxier$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:792187
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 04.06.2024 o 19:43, J.F pisze:
    > On Tue, 4 Jun 2024 17:34:19 +0200, io wrote:
    >> W dniu 04.06.2024 o 16:36, Janusz pisze:
    >>> W dniu 4.06.2024 o 11:01, io pisze:
    >>>> No i mamy nie wiadomo ile (setki tysięcy? miliony? ...) telewizorów
    >>>> które utraciły kluczową użyteczność odbioru programów z eteru przy
    >>>> okazji w sumie subtelnej zmiany kodeka. I raczej nie trzeba zmiany
    >>>> sprzętu by ten kodek poprawić. A jeśli potrzeba to może należało
    >>>> przewidzieć, że wydzielenie modułu kodeka jest potrzebne. To nie jest
    >>>> kompromitujące dla tych producentów?!
    >>> Nie masz pojęcia o czym piszesz,
    >>
    >> A co Ciebie to obchodzi?!
    >>
    >>> to jest zupełnie inny kodek bardziej
    >>> wymagający i dlatego stary sprzęt go nie obsłuży,
    >>
    >> Może potrafisz powiedzieć o ile wymagający? I czemu nie mogli
    >> zaprojektować sprzętu tak, by dało się go uaktualnić?
    >>
    >>> do tego zmieniła się
    >>> modulacja sygnału z QAM64 na QAM256,
    >>
    >> No i co z tego?
    >
    > To, ze trzeba zmienić sprzętowy układ, który to demoduluje.

    No ale wiadomo, że prędzej czy później byłoby inne kodowanie, więc to
    jest tak, jak z tą kartą w laptopie do nowego WiFi, też trzeba zmienić
    sprzęt, no ale to wkłada się kartę i jest.

    >
    >>> stąd żaden producent nie
    >>> przewiduje upgradu jego.
    >>>
    >> Można sobie kupić tuner za 50zł, który to wszystko robi co Ty uważasz za
    >> problem i podłączyć do telewizora. Producent telewizora po prostu nie
    >> wziął za to odpowiedzialności
    >
    > Poniekąd wziął. Mozesz sobie kupic "tuner" za 50zl :-)
    >
    > Bo czego byś chciał, zeby w srodku była możliwość wpiecia takiego
    > "modułu tunera"? Np za 150zl ? :-)

    Za 25 skoro osobno kosztuje 50 :-)

    >
    >> i tak samo nie bierze jak chodzi o bezpieczeństwo informatyczne.
    >
    > Nie bierze.
    > Ale szczegolnie nie bierze, jak ktoś wgra inny program.
    >
    >> Gorzej, że faktyczne wsparcie kończy się
    >> zaraz jak tylko telewizor (czy inny sprzęt) został sprzedany.
    >
    > Co akurat jest częste. No moze nie tak "zaraz", ale np po roku ...

    Zaraz, producent robi produkt i już jak go robi to jest przestarzały.
    Jak się da to od razu o nim zapomina. Niekiedy nie da się to poprawia.
    Ale nie będzie przecież pracował nad nowymi funkcjonalnościami bo te
    tworzą sens zakupu nowego produktu. Nadzieja jest w płaceniu co miesiąc.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: