    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Telefon jako wifi hotspot?
    Date: Sun, 20 Mar 2011 19:00:42 +0100

    On Sun, 20 Mar 2011 10:03:58 -0500, Pszemol wrote:

    >Używają terminu tethering.

    Bez zdefiniowania co maja ma mysli ?

    >Płacisz za 1GB przeznaczone na telefon a nie na komputer.
    >Mało tego - ten sam 1GB na telefon zwykły, nie smartfon, jest tańsze.
    >Tu chodzi o przewidywanie Twojego zużycia i obciążenia tą komórką
    >ich sieci. W takiej Nokii z małym ekranikiem rozmiaru wizjera w drzwiach
    >czy Motoroli Razr to internetu korzystałem tylko raz na tydzień jak
    >trzeba było e-mail sprawdzić. Zero obciążenia dla ich sieci...

    A jak bede mial hobby ogladac sobie youtuba do poduszki, grac w jakas
    sieciowa gierke czy sluchac radia przez telefon i wykorzystam wszystko
    co oplacilem, to mi przysla ze mnie nie lubia czy odpisza ze mam
    smartfona ? :-P

    >Nie muszą podsłuchiwać prywatnej TREŚCI, wystarczy że patrzą
    >na pakiety i ich format.

    No i czym sie rozni pakiet do odczytania emaila przez pop3 przez
    telefon od takiegoz przez Outlooka ? Na dobra sprawe to juz
    analizowanie na jaki port wysylam pakiety brzmi jak podsluch tresci
    :-)

    Albo patrza w tresc i szukaja User-Agent, albo Waldek ma racje i ten
    najlepszy telefon szpieguje dla AT&T :-)

    >W jaki sposób są zakazane? Umową z TPSA czy prawem polskim?

    Umowa z operatorem komorkowym. TPSA sprawa nie dotyczy.

    Stanowisko prawa polskiego jest niesprecyzowane - w niektorych
    przypadkach kodeks karny zawiera pasujacy paragraf.

    >I czy to F2M urządzenie rozpoznaje rozmowy co idą na linie kablowe
    >i przełącza tylko gdy docelowy numer idzie na komórkę czy cały
    >ruch przełącza na komórki?

    Centralka wewnetrzna rozpoznaje i kieruje na bramke lub bramki.

    Wszstko oczywiscie z g* oszczednosci :-)
    Bo na stacjonarne taniej z linii stacjonarnej zadzwonic, a na komorki
    z komorek .. chociaz - czy to sie obecnie nie zmienilo ?

    J.