  • Data: 2009-11-06 08:05:09
    Temat: Re: Tanie skanerki negatywów
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 6 Nov., 01:15, nb <n...@n...net> wrote:

    > Zakładając 8-godzinny wieczór, wychodzą 2 minuty na jeden negatyw.
    > Nie da rady. Nawet jeśli nie wliczać obróbki RAWów, to te negatywy
    > musiały być jakoś tam wcześniej poukładane i uczciwie byłoby doliczyć
    > czas na ich układanie. A to niemało,
    > W moim wypadku byłaby mieszanka slajdów i negatywów; mały i średni
    > obrazek; kilka rodzajów ramek z szybkami lub bez szybek; gołe filmy
    > pocięte w paski po kilka klatek, 1 klatce lub całe rolki.
    >
    > --
    > nb- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    samo fotografowanie negatywow przebiega sprawnie . trwa ulamek sekundy
    tyle co czas migawki.
    w sumie proces fotograowania z czynnosciami wymiany negatywow/
    przezroczy w adapterze itd trwa krocej niz scanowanie scannerem

    ale obrobka pozniej rawow do koncowego obrazu przebiega dluzej niz w
    scanerze.
    w sumie uzysku czasoweg nie ma.
    dosyc dobrze obrabiajac rawy mozna manipulowyc barwa , ale niewiele
    mozna juz zrobic z rozdzielczoscia.
    Jednak zdjceia ze skanera byly wyrazniej ostzzejsze / b.rozdzielcze od
    tych robionych aparatem , chociaz tzw ogolne wrazenie z aparatu tez
    bylo dobre.
    Szumy w skanerze sa praktycznie pomijalne , fotografujac aparatem -
    roznie to bywa , raczej gorzej pod tym wzgedem.

    Ja wogole nie widze sensu archiwizowania calosci materialu analogowego
    w postaci cyfrowej.
    Czasem cos potrzeba przeslac przez ciec - to wowczas digitalizuje
    konkretny negatyw.
    Jesli zalezy mi na zachowaniu zdjecia przez dluzszy czas w
    przyszlosci - robie wydruk papierowy w labie.