  • 1. Data: 2009-11-03 13:56:38
    Temat: Tanie skanerki negatywów
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Temat analogowo-cyfrowy, więc ciężko wybrać grupę..
    Są na rynku stosunkowo tanie skanerki negatywów, czasem pod nazwą Veho,
    czasem Summit (wyglądają identycznie). Ponoć mają 5 Mpix.
    Ktoś widział efekty działania tegoż? Chciałbym zdigitalizować kilkadziesiąt
    filmów, cena skanerka wychodzi niżej niż cena zlecenia zrobienia tego,
    zastanawiam się, czy nie ZA tanio...
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 2. Data: 2009-11-03 14:54:48
    Temat: Re: Tanie skanerki negatywów
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Waldek Godel pisze:
> [...]
    > filmów, cena skanerka wychodzi niżej niż cena zlecenia zrobienia tego,

    To są tak na prawdę kompakty cyfrowe wbudowane w przystawkę do slajdów.
    Wszystko zależy od matrycy i optyki tam zastosowanej. Może być dobrze,
    może być źle. Ja zdecydowałem się na Plusteka OpticFilm i w sumie nie
    wiem, czy dobrze zrobiłem. Zaletą tych urządzeń jest to, że szybko
    "skanują". Nie wiem tylko jak z odwracaniem negatywów. Same to robią,
    czy trzeba w postprocesie. Lepiej by było samemu odwracać niż zlecać
    automatowi (raz mu wychodzi nadspodziewanie dobrze, a innym razem
    trudniej naprawić, niż odwrócić samemu).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-11-03 15:01:45
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Ktoś widział efekty działania tegoż? Chciałbym zdigitalizować
    > kilkadziesiąt
    > filmów, cena skanerka wychodzi niżej niż cena zlecenia zrobienia tego,
    > zastanawiam się, czy nie ZA tanio...

    Nie wiem jak te o których piszesz, ale ja kiedyś zakupiłem Plustek 7200.
    Szczerze powiem że nie miałem okazji za długo go poćwiczyć ponieważ
    odesłałem do sprzedawcy (Pixmania, brak polskiej instrukcji). Ale raczej
    jakość tych skanów była słabiutka. Być może po prostu nie umiałem go
    obsługiwać... Ale potwierdzają to też opinie innych użytkowników, bo wtedy
    trochę takowych szukałem. Tak więc albo decydujesz się na kiepską jakość i
    kupujesz taki skanerek, albo niestety trzeba zapłacić w profesjonalbym labie
    za dobrej jakości materiał. Przynajmniej na tyle dobrej na ile sama klisza
    pozwoli :-).
    Weź też pod uwagę że większość negatywów prawdopodobnie będzie porysowana,
    czego na kliszy nie widać, przynajmniej moje takie były. Na skanach, mimo
    redukcji i innych cudeniek :-) wszystko wyszło... Trochę szkoda, bo naprawdę
    mam sporo starych negatywów, których nawet odbitek nie ma :-(.

  • 4. Data: 2009-11-03 15:04:33
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 03 Nov 2009 15:54:48 +0100, "Paweł W." napisał(a):

> [...]
    > może być źle. Ja zdecydowałem się na Plusteka OpticFilm i w sumie nie
    > wiem, czy dobrze zrobiłem. Zaletą tych urządzeń jest to, że szybko

    czyli co, lepiej zapiąć takie coś do 400D:
    http://cgi.ebay.co.uk/Slide-Copier-Lens-Adapter-for-
    Canon-Powershot-G10-G11_W0QQitemZ270478078272QQcmdZV
    iewItemQQptZDigital_Camera_Accessories?hash=item3ef9
    bff140
    i jechać z filmami?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2009-11-03 15:25:41
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    Canon-Powershot-G10-G11_W0QQitemZ270478078272QQcmdZV
    iewItemQQptZDigital_Camera_Accessories?hash=item3ef9

    Też się nad tym zastanawiałem, ale niepokoi mnie dość wysoka cena jak na
    2 kawałki plastiku. Obawiam się, że wstawiona jest tam zwykła soczewka
    makro, co zapewnia sporą utratę jakości. Niestety nigdy nie miałem tego
    w ręku, ale obawiam się, że jest to beznadziejny chłam za ciężkie
    pieniądze (a'la lens baby). Jeśli masz obiektyw makro z możliwością
    ustawienia skali odwzorowania (choćby wspomagając się pierścieniami
    pośrednimi) 1:1,5, to możesz to wziąć, wywalić tę tandetną soczewkę i
    mieć zgrabne trzymadło do slajdów/negatywów. Wychodzi to jednak dość
    drogo, nie sądzisz?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 6. Data: 2009-11-03 15:27:25
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Robert_J pisze:
    > Tak więc albo decydujesz się na kiepską
    > jakość i kupujesz taki skanerek, albo niestety trzeba zapłacić w
    > profesjonalbym labie za dobrej jakości materiał. Przynajmniej na tyle
    > dobrej na ile sama klisza pozwoli :-).

    Fotografowanie slajdów i negatywów daje całkiem dobre rezultaty :P
    Z efektywnym usuwaniem rys poprzez odpowiednie oświetlenie. Ktoś kiedyś
    dawał przykład, ale nie pamiętam już, przy jakiej okazji to było.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 7. Data: 2009-11-03 16:04:06
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    Użytkownik Robert_J napisał:

> [...]
    > odesłałem do sprzedawcy (Pixmania, brak polskiej instrukcji). Ale raczej
    > jakość tych skanów była słabiutka. Być może po prostu nie umiałem go

    Ej no, ja tam nie narzekam, nawet nakrecilem watek o zdjeciach retro :)

    7200i to fajny skanerek :)

  • 8. Data: 2009-11-03 17:09:22
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

> [...]
    Canon-Powershot-G10-G11_W0QQitemZ270478078272QQcmdZV
    iewItemQQptZDigital_Camera_Accessories?hash=item3ef9

    Zdecydowanie z aparatu wyjdzie lepiej, tylko może nie takim czymś, a
    standardem z pierścieniami i enerdowskim kopierem do slajdów, za którym
    stawiasz lampę błyskową. Całość na statyw i wio. Zalety: RAW, wysoka
    rozdzielczość obrazu i szybkość akcji, a jeśli zapniesz to do kompa przez
    USB i masz livewiew, to praca równie wygodna jak ze skanerem.

    zdrówka, PW

  • 9. Data: 2009-11-03 17:20:25
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    PW pisze:

    > Zdecydowanie z aparatu wyjdzie lepiej, tylko może nie takim czymś, a
    > standardem z pierścieniami i enerdowskim kopierem do slajdów,

    Trudno dostępne, a ceny powariowały. Też to chciałem kupić. :/

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 10. Data: 2009-11-03 17:24:49
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    Canon-Powershot-G10-G11_W0QQitemZ270478078272QQcmdZV
    iewItemQQptZDigital_Camera_Accessories?hash=item3ef9

    Na jednej z aukcji tego czegoś kosztującego ponad 400zł czytam:
    - optyka: achromatyczna soczewka + 10 dioptrii
    Czyli pojedyncza soczewka +10 dioptrii. Chcesz zobaczyć jak to wygląda?
    Bo akurat mam zestaw soczewek makro. +1D da się od biedy używać.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.