    From: Jakub Rakus <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tani oscyloskop czy "oscyloskop"?
    Date: Mon, 20 May 2013 22:15:23 +0200

    W dniu 20.05.2013 21:24, sundayman pisze:

    > a, no to wtedy trzeba mieć oscyloskop z innej półki :)
    > Albo jakiegoś analoga przyzwoitego. Cudów nie ma...
    >

    > --- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---

    Dzięki wielkie za pożyteczne odpowiedzi i zwrócenie uwagi na kwestie
    rozdzielczość ekranu/rozdzielczość przetwornika, jakoś o tym nie
    pomyślałem. Co do kwestii poruszonej kilka odpowiedzi wyżej, te 100mV
    przy 5V to już mocno zależy od badanego akurat sprzętu, dla cyfrówki to
    może nie mieć znaczenia, dla bardziej czułych układów analogowych już
    tak, więc trudno coś tu wypośrodkować.
    Rozumiem, że można przyjąć, iż dobrze by było gdyby rozdzielczość w
    pionie była mniej więcej taka jak wielokrotność rozdzielczości
    przetwornika, ale... tak naprawdę to chyba trzeba by policzyć na ekranie
    ile pikseli ma tzw. działka, a z tego co widzę jeden producent ma np. 8
    działek w pionie, inny zaś 10, a rozdzielczość ekranu i elementy
    graficzne zbliżone. Ustawiamy sobie 1V/dz - na tym pierwszym się zmieści
    przebieg 8Vpp, na drugim 10Vpp, ale jak podamy na obydwa ten sam sygnał
    np. 5Vpp to pytanie za 100punktów - na którym ekranie będzie bardziej
    "rozmazany" w pionie?

    Jakub Rakus