  • Data: 2013-07-27 15:54:09
    Temat: Re: Tani aparat do zdjec sportowych dla nastolatki
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> writes:

    > To teraz ja dorzucam jeszcze jedną wadę, dotychczas niezauważaną -
    > chyba wszystkie te hiper-zoomy maja napęd elektryczny (co już samo w
    > sobie jest dostatecznie upierdliwe), a wtedy jedno z dwojga:
    > - albo irytująco długie dojeżdżanie do pożądanej ogniskowej;
    > - albo wkurzająco nieprecyzyjne skoki między kolejnymi krokami.
    >
    > A może w trakcie suwaniu hiper-zoomów wynaleziono już zmianę biegów?
    > Wrzucam "czwórkę" i szybko idzie, ale zimą radzę nie wychodzić poza
    > "jedynkę"... ;)

    Jasne że mają (niektóre), lekko naciskasz - wolno jedzie, mocno -
    szybko. Jest kilka stopni. Nie jest to nawet w przybliżeniu tak wygodne
    jak kręcenie wielkim pierścieniem, ale używać się da.

    > A najlepiej w ogóle nie używać power zoomów i być szczęśliwym
    > człowiekiem. ;)

    Do niektórych zastosowań są przydatne.
    W lustrzance problem jest mniejszy, bo można wykadrować coś ze środka.
    W typowym kompakcie nawet jeśli matryca będzie miała odpowiednią
    rozdzielczość, to obiektyw jej nie będzie miał.
    --
    Krzysztof Hałasa