  • 31. Data: 2011-09-21 16:51:55
    Temat: Re: Taka tam refleksja...
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-20 07:15:13 +0000, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > W ciągu 2 minut ludzkość robi teraz tyle zdjęć, ile powstało przez cały
    > XIX wiek.
    > :)

    Kij w mrowisko.

    Jak już cała ta niewyobrażalna kupa zer i jedynek, trafi do dev/nul (a
    że tam trafi, to pewne), to okaże się, że fotograficzny początek XXI w
    nie istniał. Zostaną nieliczne papierowe kopie, a to z gazet, a to
    wystaw. No i oczywiście jakieś szczątki żelatyny.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2011-09-21 16:57:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-21 18:51, JA pisze:
    > Jak już cała ta niewyobrażalna kupa zer i jedynek, trafi do dev/nul (a
    > że tam trafi, to pewne)

    Ze względu na ilość i rozproszenie rzekłbym, że jeśli trafi, to razem ze
    wszystkimi formami analogowego utrwalania danych.

    --
    pozdrawia Adam
    /to bardzo intuicyjne, choć mocno zagmatwane/

  • 33. Data: 2011-09-21 18:14:53
    Od: Jakub Roguski <a...@s...maila.pl>

    W dniu 2011-09-21 6:51, JA pisze:

> [...]
    > nie istniał. Zostaną nieliczne papierowe kopie, a to z gazet, a to
    > wystaw. No i oczywiście jakieś szczątki żelatyny.

    Zdjęcia nie trafią do dev/nul, tylko do chmury (cloud). I w tej chmurze
    będą składowane, przetwarzane i pokazywane w wirtualnych albumach
    wirtualnych społeczności. Kolejnym krokiem będzie robienie zdjęć w
    wirtualnych światach - to pozwoli na zwiększenie liczby zdjęć i
    skrócenie czasu ich robienia poprzez zaniechanie odejścia od komputera i
    wyjścia z domu.

    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu

  • 34. Data: 2011-09-23 00:57:49
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > Świetnie powiedziane

    Popieram

    > Korzyść dodatkowa, to podobne korzyści ludzi, z którymi jesteśmy
    > związani - oni też potrafią skorzystać z naszych zdjęć. Problem się
    > zaczyna, gdy fotografia staje się w sztukę dla sztuki, samotnym
    > polowaniem na wielkie WOW, a które świat kwituje zaledwie rzutem okiem:
    > no, nawet...

    To tylko epizod i żadna sztuka. "Upolowane" zdjęcie bije po oczach
    więc jak inaczej ma zostać skwitowane? Taka wow fota na dłuższą metę
    wywoła tylko odruch wymiotny.. no chyba, że widz lubi okłady z
    wymiocin.
    Sztuka z krwi i kości jest właśnie z krwi i kości. A tego nie robi się
    poprzez szukanie świętego grala. Skomplikowana rzecz, delikatna i
    dlatego nawet dla artysty bywa, a nie jest, oczywista.

    marek

  • 35. Data: 2011-09-23 01:46:19
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    > ... wystarczy zobaczyć współczesną sztukę japońską i jej rolę w tym co się
    > aktualnie dzieje na świecie, aby sobie odpowiedzieć. Pozdrawiam R.- Ukryj cytowany
    tekst -

    Sztuka japońska ma spory wpływ na sztukę światową nie od dzisiaj ale
    przeceniasz ją trochę. Ona jest i zawsze była tylko szkicem dla
    reszty. Japonia wydaje się zbyt konformistyczną kulturą aby tworzyć
    coś co posiada większy polot. Jest statyczna. Architektura japońska
    tak, najlepsza, tylko nawet jeśli maksymalnie rozszerzysz
    uczestniczącą w jej powstawaniu myśl, przekładając ją na inne
    dziedziny, to zatrzymasz się na kolejnym szkicu. Sztuka to coś więcej,
    emocja, której japończykom nie tyle brakuje, oni po prostu jej nie
    chcą. Ja rozumiem taki świat, taki wpływ... Nie, to taki świat.
    Jedną z lepszych rzeczy jakie przytrafiły się sztuce w ogóle był
    Kurosawa ale przyczyna jego rangi nie wzięła się z Japonii. On tylko
    powiedział to co wcześniej zostało napisane w europie.

    marek

  • 36. Data: 2011-09-23 08:28:57
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał(a):

    >No to mi powiedz jaki byłby z tego zdjęcia pożytek?

    Jako dokument wydarzenia zdjecie daje Ci pewnosc co do faktu, a nie
    literackiego opisu i przypuszczen czy dopowiedzen.

  • 37. Data: 2011-09-23 10:26:29
    Od: mt <t...@i...pl>

    Pan Peresada pisze:

    > Jako dokument wydarzenia zdjecie daje Ci pewnosc co do faktu, a nie
    > literackiego opisu i przypuszczen czy dopowiedzen.

    No raczej nie bardzo, ale to już zależało/zależy od możliwości
    technicznych, zdolności retuszerskich i zapotrzebowania na ewentualną
    ingerencję w treść zdjęcia.

    --
    marcin

  • 38. Data: 2011-09-23 11:01:25
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 23.09.2011 12:26, mt wrote:

    > No raczej nie bardzo, ale to już zależało/zależy od możliwości
    > technicznych, zdolności retuszerskich i zapotrzebowania na ewentualną
    > ingerencję w treść zdjęcia.

    - Zdjęcie zawieszania flagi na Bramie Brandenburskiej - robione kilka
    dni po zdobyciu Berlina, dymy dołożone z innego zdjęcia, za to usunięty
    dodatkowy zegarek z ręki sołdata.
    - Zdjęcie z zatknięcia flagi na Iwo Jimie, pozowane.
    - Zdjęcie z wojny domowej w Hiszpanii przedstawiające trafionego kulą
    żołnierza - są relacje, że upozowane.
    - Zdjęcie Bressona z zakochaną parą - znajomi przechodzili wiele razy
    przy tej kawiarni, żeby mógł chwycić dobre ujęcie.

    Słynne zdjęcia reportażowe, a okazują się manipulacjami albo retuszami.
    Ostatnie konkursy też nie pozostawiają złudzeń. Co chwila wychodzi jakaś
    modyfikacja, oszustwo. Słynny tresowany wilk przeskakujący płot,
    domalowane ptaki, niby martwy na kilku zdjęciach (jakoś się sam po
    śmierci przemieszczał).

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 39. Data: 2011-09-23 11:53:53
    Od: mt <t...@i...pl>

    b...@n...pl pisze:

> [...]
    > modyfikacja, oszustwo. Słynny tresowany wilk przeskakujący płot,
    > domalowane ptaki, niby martwy na kilku zdjęciach (jakoś się sam po

    Dokładnie, Stalin też się lubował w poprawianiu własnych wizerunków
    (znaczy nie on osobiście), więc z tą pewnością co do faktów
    prezentowanych na zdjęciach to ostrożnie :) Tu jest jeszcze trochę
    przykładów, zresztą link już chyba był kiedyś na grupie:
    http://orwell.blog.pl/archiwum/index.php?nid=1407345
    3

    --
    marcin

  • 40. Data: 2011-09-23 12:24:45
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    mt <t...@i...pl> napisał(a):

    >No raczej nie bardzo, ale to już zależało/zależy od możliwości
    >technicznych, zdolności retuszerskich i zapotrzebowania na ewentualną
    >ingerencję w treść zdjęcia.

    Sluszna uwaga, ale wlasnie sporo zalezy od mozliwosci.
    Teoretycznie analogowy aparat moglby istniec w xv wieku
    i nie bylby to az tak strasznym anachronizmem jak np.
    komputer sluzacy do retuszu :)