  • 41. Data: 2011-09-23 12:27:43
    Temat: Re: Taka tam refleksja...
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 23 Sep 2011 10:28:57 +0200, Pan Peresada napisał(a):

    > Jako dokument wydarzenia zdjecie daje Ci pewnosc co do faktu, a nie
    > literackiego opisu i przypuszczen czy dopowiedzen.

    Ekhm... Masz rację w tym że uzupełniało by skąpe relacje - szczególnie
    wydarzeń opisywanych nie przez naocznych świadków (pytanie czy skoro nie
    było tam kronikarza to byłby fotograf). Z drugiej strony sporo zdjęć by i
    tak uległo zniszczeniu, bo historię zawsze piszą zwycięzcy.
    A wiarygodność... historia retuszu jest tak stara jak fotografia. ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 42. Data: 2011-09-23 12:35:53
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 23.09.2011 14:27, Henry(k) wrote:

> [...]
    > tak uległo zniszczeniu, bo historię zawsze piszą zwycięzcy.
    > A wiarygodność... historia retuszu jest tak stara jak fotografia. ;-)

    Ale zdjęcie wcale nie musi być retuszowane. Nie musi być też
    inscenizowane. Wystarczy odpowiednio skadrować, pokazać odpowiedni
    moment. Fotografia to subiektywny punkt widzenia fotografa.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 43. Data: 2011-09-24 08:22:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Sep 2011, Olgierd wrote:

    > Pozwolę sobie się nie zgodzić.
    [...]
    > Natomiast dzisiejsze ochy-i-achy nad starymi zdjęciami biorą się z tego,
    > że owe obrazki są tak *inne* od dzisiejszych, że już przez to budzą
    > zaciekawienie, zdumienie -- a więc i podziw.

    IMVHO tak właśnie - rzadkość stanowi wartość samą w sobie.
    Bardzo jestem ciekaw, jak częste byłyby narzekania na centralne
    kadry na przykład, jeśliby po strojach (i innych elementach
    w kadrze) nie dawało się (łatwo) rozpoznać że zdjęcie jest
    stare :>

    pzdr, Gotfryd