    From: marek augustynski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Taka tam refleksja...
    Date: Thu, 22 Sep 2011 18:46:19 -0700 (PDT)

    > ... wystarczy zobaczyć współczesną sztukę japońską i jej rolę w tym co się
    > aktualnie dzieje na świecie, aby sobie odpowiedzieć. Pozdrawiam R.- Ukryj cytowany
    tekst -

    Sztuka japońska ma spory wpływ na sztukę światową nie od dzisiaj ale
    przeceniasz ją trochę. Ona jest i zawsze była tylko szkicem dla
    reszty. Japonia wydaje się zbyt konformistyczną kulturą aby tworzyć
    coś co posiada większy polot. Jest statyczna. Architektura japońska
    tak, najlepsza, tylko nawet jeśli maksymalnie rozszerzysz
    uczestniczącą w jej powstawaniu myśl, przekładając ją na inne
    dziedziny, to zatrzymasz się na kolejnym szkicu. Sztuka to coś więcej,
    emocja, której japończykom nie tyle brakuje, oni po prostu jej nie
    chcą. Ja rozumiem taki świat, taki wpływ... Nie, to taki świat.
    Jedną z lepszych rzeczy jakie przytrafiły się sztuce w ogóle był
    Kurosawa ale przyczyna jego rangi nie wzięła się z Japonii. On tylko
    powiedział to co wcześniej zostało napisane w europie.

    marek