  • Data: 2015-08-14 01:52:30
    Temat: Re: Tak się ginie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 13 Aug 2015 11:06:44 +0200, Miroo napisał(a):

    > Czyli dodanie gazu jest opcją wyłącznie dla kierowcy, który potrafi
    > utrzymać przednie koła idealnie w kierunku jazdy.
    > Dziękuję za wyjaśnienie.

    W sumie można do tego podejść tak, że dodanie gazu to konieczność dopiero
    wtedy kiedy tył będzie chciał wyprzedzić przód.
    Póki oscylacja jest do skontrowania, to spokojnie można nawet hamować.

    Te opowieści o tym że należy się wyciągać gazem to to takie półprawdy są.
    Po pierwsze ucieczka tyłu często jest spowodowana hamowaniem - np. na łuku.
    Skoro ktoś hamuje to pewnie ma ku temu jakiś powód (przeszkoda czy coś) i
    po prostu nie ma miejsca na puszczanie hamulca i dodawanie gazu.

    Ja na moim filmie też gdybym puścił hamulec, to opanowałbym oscylacje
    szybciej, ale nie było takiej możliwości, bo się musiałem zmieścić w
    zakręt.

    > No cóż, przeciętny kierowca ma małe szanse na ćwiczenie i wyćwiczenie
    > odpowiednich odruchów. Pozostaje niekozaczenie i dbanie o amortyzatory,
    > żeby kontrola trakcji niezgłupiała i wyprowadziła samochód z takiej
    > sytuacji. A problem nie jest rzadki - bardzo często widzi się takie
    > zarzucanie na filmikach z kamerek samochodowych.

    Ja jestem pod wielkim wrażeniem jak szybko i skutecznie robi porządek z
    takimi oscylacjami ESP.