-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!news.albasani.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!fe
eder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.63.MISMATCH!peer03.fr7!news.hig
hwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-0
2.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Tak się ginie
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <55c8b5d2$0$8380$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@p...pl.invalid>
<xbp7h8yqc0ah$.d9ourq075m1y$.dlg@40tude.net>
<1grlotnjp77d2.1jib4babshkgp$.dlg@40tude.net>
<n...@4...net>
<mqde0b$5fh$2@node1.news.atman.pl>
<15qonl9otsu4t$.1h109ylmbmitb$.dlg@40tude.net>
<55cc43a3$0$27520$65785112@news.neostrada.pl>
<50jbt87klv4b.nqsgawypsd6h$.dlg@40tude.net>
<55cc5e2d$0$4786$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Fri, 14 Aug 2015 01:52:30 +0200
Message-ID: <1o7atapplosjd$.2zu4exrwpfdq$.dlg@40tude.net>
Lines: 44
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1439509950 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8387 89.77.179.152:59788
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3076
X-Received-Body-CRC: 3346832494
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2567161
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 13 Aug 2015 11:06:44 +0200, Miroo napisał(a):
> W dniu 2015-08-13 o 10:02, Tomasz Pyra pisze:
>>> A jest gdzieś teoria? Tzn wyjaśnienie jak manewrować w takiej sytuacji?
>>
>> Teoria jest w sumie prosta - kontry kierownicą.
>>
>> Gaz (w FWD) powoduje że buja mniej, ale częściej zmienia stronę.
>> Hamowanie, albo ujęcie gazu powoduje że buja głębiej, ale rzadziej.
>>
>> Za późna kontra powoduje zwiększanie oscylacji, a za szybka utratę obranego
>> toru jazdy.
>
> Czyli dodanie gazu jest opcją wyłącznie dla kierowcy, który potrafi
> utrzymać przednie koła idealnie w kierunku jazdy.
> Dziękuję za wyjaśnienie.
W sumie można do tego podejść tak, że dodanie gazu to konieczność dopiero
wtedy kiedy tył będzie chciał wyprzedzić przód.
Póki oscylacja jest do skontrowania, to spokojnie można nawet hamować.
Te opowieści o tym że należy się wyciągać gazem to to takie półprawdy są.
Po pierwsze ucieczka tyłu często jest spowodowana hamowaniem - np. na łuku.
Skoro ktoś hamuje to pewnie ma ku temu jakiś powód (przeszkoda czy coś) i
po prostu nie ma miejsca na puszczanie hamulca i dodawanie gazu.
Ja na moim filmie też gdybym puścił hamulec, to opanowałbym oscylacje
szybciej, ale nie było takiej możliwości, bo się musiałem zmieścić w
zakręt.
>
>
>> A żeby trafiać w punkt trzeba po prostu ćwiczyć, bo moment chwilowego
>> odzyskania przyczepności który przerzuca tył na drugą stronę zawsze
>> zaskakuje.
>
> No cóż, przeciętny kierowca ma małe szanse na ćwiczenie i wyćwiczenie
> odpowiednich odruchów. Pozostaje niekozaczenie i dbanie o amortyzatory,
> żeby kontrola trakcji niezgłupiała i wyprowadziła samochód z takiej
> sytuacji. A problem nie jest rzadki - bardzo często widzi się takie
> zarzucanie na filmikach z kamerek samochodowych.
Ja jestem pod wielkim wrażeniem jak szybko i skutecznie robi porządek z
takimi oscylacjami ESP.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.08.15 01:54 Tomasz Pyra
- 18.08.15 17:50 newsman
- 19.08.15 02:24 Tomasz Pyra
- 19.08.15 07:12 dddddddd
- 24.08.15 01:43 WildS
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-30 drukarka potrzebna
- 2025-01-30 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-01-30 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-30 Jest Trump prezydent jest Meta/FBook/Instagram ugoda za 25 mln. USD
- 2025-01-30 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-30 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-30 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-30 DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- 2025-01-30 Błonie => Administrator systemów <=
- 2025-01-30 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-30 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-30 Faktura z czech.
- 2025-01-29 "Zorganizowana Grupa Przestępcza" poczeka na decyzję o ekstradycji z UK na wolności [RARS]
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-29 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS