eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTak się ginieRe: Tak się ginie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!news.albasani.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!fe
    eder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.63.MISMATCH!peer03.fr7!news.hig
    hwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-0
    2.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Tak się ginie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <55c8b5d2$0$8380$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@p...pl.invalid>
    <xbp7h8yqc0ah$.d9ourq075m1y$.dlg@40tude.net>
    <1grlotnjp77d2.1jib4babshkgp$.dlg@40tude.net>
    <n...@4...net>
    <mqde0b$5fh$2@node1.news.atman.pl>
    <15qonl9otsu4t$.1h109ylmbmitb$.dlg@40tude.net>
    <55cc43a3$0$27520$65785112@news.neostrada.pl>
    <50jbt87klv4b.nqsgawypsd6h$.dlg@40tude.net>
    <55cc5e2d$0$4786$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 14 Aug 2015 01:52:30 +0200
    Message-ID: <1o7atapplosjd$.2zu4exrwpfdq$.dlg@40tude.net>
    Lines: 44
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1439509950 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8387 89.77.179.152:59788
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3076
    X-Received-Body-CRC: 3346832494
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2567161
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 13 Aug 2015 11:06:44 +0200, Miroo napisał(a):

    > W dniu 2015-08-13 o 10:02, Tomasz Pyra pisze:
    >>> A jest gdzieś teoria? Tzn wyjaśnienie jak manewrować w takiej sytuacji?
    >>
    >> Teoria jest w sumie prosta - kontry kierownicą.
    >>
    >> Gaz (w FWD) powoduje że buja mniej, ale częściej zmienia stronę.
    >> Hamowanie, albo ujęcie gazu powoduje że buja głębiej, ale rzadziej.
    >>
    >> Za późna kontra powoduje zwiększanie oscylacji, a za szybka utratę obranego
    >> toru jazdy.
    >
    > Czyli dodanie gazu jest opcją wyłącznie dla kierowcy, który potrafi
    > utrzymać przednie koła idealnie w kierunku jazdy.
    > Dziękuję za wyjaśnienie.

    W sumie można do tego podejść tak, że dodanie gazu to konieczność dopiero
    wtedy kiedy tył będzie chciał wyprzedzić przód.
    Póki oscylacja jest do skontrowania, to spokojnie można nawet hamować.

    Te opowieści o tym że należy się wyciągać gazem to to takie półprawdy są.
    Po pierwsze ucieczka tyłu często jest spowodowana hamowaniem - np. na łuku.
    Skoro ktoś hamuje to pewnie ma ku temu jakiś powód (przeszkoda czy coś) i
    po prostu nie ma miejsca na puszczanie hamulca i dodawanie gazu.

    Ja na moim filmie też gdybym puścił hamulec, to opanowałbym oscylacje
    szybciej, ale nie było takiej możliwości, bo się musiałem zmieścić w
    zakręt.

    >
    >
    >> A żeby trafiać w punkt trzeba po prostu ćwiczyć, bo moment chwilowego
    >> odzyskania przyczepności który przerzuca tył na drugą stronę zawsze
    >> zaskakuje.
    >
    > No cóż, przeciętny kierowca ma małe szanse na ćwiczenie i wyćwiczenie
    > odpowiednich odruchów. Pozostaje niekozaczenie i dbanie o amortyzatory,
    > żeby kontrola trakcji niezgłupiała i wyprowadziła samochód z takiej
    > sytuacji. A problem nie jest rzadki - bardzo często widzi się takie
    > zarzucanie na filmikach z kamerek samochodowych.

    Ja jestem pod wielkim wrażeniem jak szybko i skutecznie robi porządek z
    takimi oscylacjami ESP.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: