  • 21. Data: 2010-02-23 09:17:12
    Temat: Re: TV CRT -ktoś kupi?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@b...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ale będzie 20kg lżejszy ;)
    > A tu waga ma związek z jakością.
    > Ja kupiłem używke 29'' bo tylko taka mi do półki pasowała - nowe były za
    > szerokie, a ten idealnie - po 5cm po bokach luzu.

    to znaczy ile powinien wazyc, zeby stwierdzic, ze jest ok?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 22. Data: 2010-02-23 09:23:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > to znaczy ile powinien wazyc, zeby stwierdzic, ze jest ok?

    Zawsze możesz cegłą dociążyć - od razu się jakość poprawi, a i miejsce w
    obudowie się znajdzie.

  • 23. Data: 2010-02-23 12:37:59
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Ja dziś 21" zawiozłem do przedszkola młodszego syna i dorzuciłem
    > odtwarzacz DVD z DIVX żeby dzieci miały co oglądać :)

    no to masz kłopot.
    nie zapomnij zapłacić podatku :)))))))))))))
    pzdr
    GL

  • 24. Data: 2010-02-23 12:45:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "glang" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > no to masz kłopot.
    > nie zapomnij zapłacić podatku :)))))))))))))

    Jakiego?

  • 25. Data: 2010-02-23 12:53:25
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    glang pisze:

    > no to masz kłopot.
    > nie zapomnij zapłacić podatku :)))))))))))))
    > pzdr
    > GL

    a może tylko użyczył sprzętu, nie podarował ;-)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 26. Data: 2010-02-23 17:52:31
    Od: "pitpull" <p...@p...com>

    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    > wiadomości news:

    > Zawsze możesz cegłą dociążyć - od razu się jakość poprawi, a i miejsce w
    > obudowie się znajdzie.

    Dla mnie waga to znak, że nie oszczędzają na materiałach gdzie się da.
    Troszkę OT - ale to jak z komputerami - porządna obudowa musi troszke
    ważyć - wtedy nie "wibruje" jest sztywna.
    Może w takim telewizorze są w środku kable, a nie nitki, które się łatwo
    zerwią, w transformatorze nie żałowali miedzi itp.

    A CRT kupiłe bo:
    1. Pasował do półki
    2. Mam maksymalny mieszczący się w półce obraz 4:3
    3. Mam maksymalny mieszczący się w półce obraz 16:9 (czy ile to jest nie
    pamiętam)
    4. Było tanio - 500 zł za telewizor dający obraz, który mi wystarcza w
    zupełności. Ważne dla mnie było tylko to 100Hz
    No i co za ceną idzie - nie bedzie go żal pozbyć jak bedzie MPEG-4 - o ile
    wogóle złapie ;/ Rok temu TV z MPEG-4 tanie nie byly.

    A waży... 46 kg ....

    pitpull

  • 27. Data: 2010-02-23 18:19:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pitpull" <p...@p...com> napisał w wiadomości news:

    > Dla mnie waga to znak, że nie oszczędzają na materiałach gdzie się da.

    Na jakich konkretnie?
    Co tyle musi ważyć?
    Obudowa?

    To nie jest głośnik/subwoofer, tylko telewizor.
    Kineskop ciężki nie jest.
    Elektronika również.

    > Troszkę OT - ale to jak z komputerami - porządna obudowa musi troszke
    > ważyć - wtedy nie "wibruje" jest sztywna.

    I na co to się przekłada w jakości kompa?
    Jak zapakujesz do niego płytę z prockiem 486 to nie będzie działała? ;-)

  • 28. Data: 2010-02-23 19:35:30
    Od: "pitpull" <p...@p...com>

    > Na jakich konkretnie?
    > Co tyle musi ważyć?
    > Obudowa?
    >
    > To nie jest głośnik/subwoofer, tylko telewizor.
    > Kineskop ciężki nie jest.
    > Elektronika również.

    Ja mu tam nie zaglądałem, więc nie wiem po co on tyle waży - widać mieli ku
    temu jakieś powody. Choćby sztywną nie trzeszczącą przy rogrzewaniu obudowe,
    może większe radiatory pracujące z "zapasem", grubsze przewody w
    transformatorach.....

    Ale faktem niezaprzeczalnym jest to, że kupiłem ten TV dla jego wymiarów -
    nowe, dostępne w sklepach 29'' nie mieściły się w półce.

    > I na co to się przekłada w jakości kompa?
    > Jak zapakujesz do niego płytę z prockiem 486 to nie będzie działała? ;-)

    Kupowałem komputery firmowe - HP.
    W 2004 roku - ważyły swoje - chodzą do dziś nie buczą
    Kupowałem komputery HP w 2008r - leciutkie - chodzą, ale buczą co jest
    troszkę uciążliwe.

    Mam starego dużego fiata - przewody ma chyba 1,5mm - lampy (elektryka)
    świecą do dziś.
    Mam seicento. Przewody niewiele grubsze od włosa - po 4 latach wypaliły się
    kostki od lamp mijania. Przewody są "przypalone" - aż się zastanawiam, czy
    nie pociągnąć osobnych obwodów, a tymi tylko przekaźniki zasilać.

    Tu widać oszczędności - wszystko policzone na minima, zero zapasu.

    pitpull

  • 29. Data: 2010-02-23 19:46:36
    Od: " " <w...@g...pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Co tyle musi ważyć?
    > Obudowa?
    >
    > To nie jest głośnik/subwoofer, tylko telewizor.
    > Kineskop ciężki nie jest.
    > Elektronika również.

    Widziałeś kiedykolwiek w życiu wnętrze kineskopowego telewizora?
    Próbowałeś unieść goły kineskop ?

    Obudowa i elektronika (głównie transformator) to ważyła znacząco w Rubinie.
    W telewizorach z ostatnich 25 lat 70-80% wagi telewizora to kineskop,
    obudowany lekkim plastikiem, do tego głośniczki i płytka elektroniki z dwoma
    niedużymi ferrytowymi transformatorami.
    Jeden wyjątek - w dużych luksusowych telewizorach Sony sporo ważył ekram
    magnetyczny przy bańce kineskopu - to ze względu na wadę Trinitronów, dużą
    wrażliwość na zewnętrzne (nawet ziemskie) pola magnetyczne.

  • 30. Data: 2010-02-23 20:29:11
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Feb 2010 23:59:12 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >niezle, zwazywszy ze za tyle mozna kupic nowy CRT 29 cali 100Hz.

    To był Philips 29PT9521 - wejście HDMI, component i takie tam
    pierdoły. ZTCP taki sma tv poszedł na Allegro tydzień wczesniej za 950
    zł. Więc ja nie byłem rekordzistą :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280