  • 31. Data: 2010-02-23 20:39:42
    Temat: Re: TV CRT -ktoś kupi?
    Od: "pitpull" <p...@p...com>

    Użytkownik <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hm1bas$osg$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Próbowałeś unieść goły kineskop ?
    >
    > Obudowa i elektronika (głównie transformator) to ważyła znacząco w
    > Rubinie.
    > W telewizorach z ostatnich 25 lat 70-80% wagi telewizora to kineskop,
    > obudowany lekkim plastikiem, do tego głośniczki i płytka elektroniki z
    > dwoma
    > niedużymi ferrytowymi transformatorami.
    > Jeden wyjątek - w dużych luksusowych telewizorach Sony sporo ważył ekram
    > magnetyczny przy bańce kineskopu - to ze względu na wadę Trinitronów, dużą
    > wrażliwość na zewnętrzne (nawet ziemskie) pola magnetyczne.

    Ostatni telewizor do jakiego zaglądalem to był ...
    cholera. Nie pamiętam, kojarzy mi się jakaś radioaktywna nazwa - polski
    czarnobiały z samego końca PRLu. Chyba miał 22''.
    Do następnych już na szczęście nie miałem potrzeby zaglądać.
    Nie mam pojęcia dlaczego ten Panasonic TX-29AS10P z monitorem QuintrixF tau
    tyle waży. Ale chyba producent musiał mieć ku temu powód. Przecież nie
    zamocował do niego cegły tylko i wyłącznie po to żebym ja go kupił ;)

    pitpull

  • 32. Data: 2010-02-23 20:55:30
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    pitpull <p...@p...com> napisał(a):

> [...]
    > tyle waży. Ale chyba producent musiał mieć ku temu powód. Przecież nie
    > zamocował do niego cegły tylko i wyłącznie po to żebym ja go kupił ;)

    Tyle waży szkło kineskopu - grubość ekranu przy rozmiarze 29" to ok 2cm -
    czym większy i bardziej płaski ekran, tym grubsze, w panoramicznych jeszcze
    grubsze.
    Czym mniejsza krzywizna, tym musi być mocniejsze szkło, by ciśnienie
    atmosferyczne (w środku próżnia) tego nie zgniotło.
    Bańka od tyłu trochę cieńsza, tak 5-10mm więc razem sporo kilogramów się
    uzbiera.

  • 33. Data: 2010-02-23 20:59:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A waży... 46 kg ....

    no to wracajac do mojej pierwotnej tezy - jakies 4 lata temu kupowałem TV
    29 100Hz Thompson za 800 zł - nowy. Waga - ok 50kg.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 34. Data: 2010-02-23 22:12:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Widziałeś kiedykolwiek w życiu wnętrze kineskopowego telewizora?

    Tak i dlatego się zastanawiam jaki pozytywny skutek może mieć większa waga.

  • 35. Data: 2010-02-24 07:19:03
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    pitpull pisze:
    > Ostatni telewizor do jakiego zaglądalem to był ...
    > cholera. Nie pamiętam, kojarzy mi się jakaś radioaktywna nazwa

    pewnie Neptun ;-)

> [...]
    > tyle waży. Ale chyba producent musiał mieć ku temu powód. Przecież nie
    > zamocował do niego cegły tylko i wyłącznie po to żebym ja go kupił ;)

    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 36. Data: 2010-02-26 18:41:07
    Od: Mark <...@o...pl>

    Dnia Sun, 21 Feb 2010 20:13:32 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Niektórym na działki się przydaje.
    > Ale na "kupi" to bym nie liczył, raczej "zrobi Ci tą przysługę i wytarga
    > grata z mieszkania".

    E tam. Jak zdechl moj Philips, to tez wystawilem na allegro z nadzieja ze
    ktos wezmie za sam transport - w sensie odbierze osobiscie i pozbawi mnie
    klopotu - a okazalo sie ze dostalem kilkadziesiat zlotych za trupa. Choc
    osobiscie 400 zl za CRT bym nie dal:)

    --
    Mark

  • 37. Data: 2010-05-03 08:47:44
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał:

    > Kineskop ciężki nie jest.

    Poważnie??? Pewnie dla Ciebie. Może jesteś ciężarowcem. Kineskop to jakieś
    85% wagi całego TV. Czasami nawet więcej. Po co piszesz bzdury.

    Remek

  • 38. Data: 2010-05-03 23:01:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Remek r...@t...pl ...

    > Poważnie??? Pewnie dla Ciebie. Może jesteś ciężarowcem. Kineskop to
    > jakieś 85% wagi całego TV. Czasami nawet więcej. Po co piszesz bzdury.

    z choinki?