  • 1. Data: 2010-02-19 14:33:22
    Temat: Telewizory 3D
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Nurtuje mnie pytanie:

    Czy jest już jakaś technologia wyświetlania 3D oprócz
    znanych od co najmniej KILKUDZIESIĘCIU lat:

    - paski, soczewki pryzmaty, przed klasycznym zdjeciem, wyświetlaczem itp.
    - wyświetlanie dwóch obrazów z wysoką częst. + okulary migawkowe
    (LCD/mechaniczne)
    - wyświetlanie spolaryzowanych obrazów + okulary polaryzujące
    - wywietlacze obrotowe (wysokie obroty + synchronizacja)
    - wyświetlacze z LED zawieszonych w przeroczystej masie (żywicy, szkle itp.
    - wyświetlacze oparte o rzutowanie na lustrzane półkule (pseudo 3D)
    - wyświetlacze laserowe wyświetlające obraz na zjnizowanym powietrzu/gazie
    (pseudo 3D)
    - wyświetlanie anaglifów + oklary kolorowe (różne wersje kolorystyczne)
    - wyświetlacze okularowe (każde oko osobny wyświetlacz)

    Tyle się pieprzy o nowatorskich systemach 3D ... a ja
    się pytam czy obecnie producenci jedyne co mająto ekrany LCD
    z naklejoną folią pryzmatową i dopowiednim przetwarzaniem
    obrazu? (spadek rozdzielczości o 50% na śniadanie).
    Każda z tych wymienionych wyżej technologi to kupa.

    Krótko mówiąc:

    Czy techniologia wyświetlania obrazu ruchomego 3D stoi w miejscu
    ostatnie 80 lat czy ja może o czymś nie wiem?!

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 2. Data: 2010-02-19 18:49:16
    Temat: Re: Telewizory 3D
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    .news.neostrada.pl
    *Tomy M.* napisał(-a):

    [...]

    > Krótko mówiąc:
    >
    > Czy techniologia wyświetlania obrazu ruchomego 3D stoi w miejscu
    > ostatnie 80 lat czy ja może o czymś nie wiem?!

    Telewizory 3D już są, ale nie wiem w jakiej technice one działają, a obiło
    mi się jedynie o uszy, że wymagają okularów. Tak czy owak, to powszechna
    nazwa obrazów zaledwie stereoskopowych. Ruchomych hologramów w przyszłości
    dającej się przwidzieć raczej bym się nie spodziewał.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 3. Data: 2010-02-21 19:43:24
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomy M." <t...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy techniologia wyświetlania obrazu ruchomego 3D stoi w miejscu
    > ostatnie 80 lat czy ja może o czymś nie wiem?!

    ==
    W grudniu byłem w Osaka w Japoni . Widziałem w takim ich sklepie raczej
    komputerowym
    telewizor / lub monitor ok.19" / wyświetlał film rysunkowy / coś w stylu
    "epoka lodowcowa"
    w 3D . Obraz oglądało sie bez żadnych okularów ! Efekt 3D był bardzo wyraźny
    z odległości od 1 do 2 metrów . Powiem szczerze : po 2 - 3 minutach byłem
    zmęczony
    i odszedłem . Aby wygodnie ogląda tamten film należało chyba głowę zamocowac
    w jakieś imadło - bo każde poruszenie powodowało , że przez chwile obraz był
    nieostry , rozmyty itd . Dodatkowo do kompletu proponowali zakup
    stereoskopowego
    aparatu fotograficznego .

  • 4. Data: 2010-02-21 22:39:03
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > był
    > nieostry , rozmyty itd . Dodatkowo do kompletu proponowali zakup

    To właśnie był LCD z nałożoną matrycą pryzmatów tzw. folia lentikularna
    Tylko że ta technika znana jest od kilkudziesięciu lat! Pewnie
    wielu z Was pamięta widokówki z "gołymi babami" zrobione tą
    techniką. Taka folia jest w sprzedaży, wystarczyłoby zinterpolować
    obraz dwóch kamer do jednego pliku video (z interpolacją pionową)
    i nalepić odpowiednio dobraną folię na zwykly wyświetlacz LCD.
    Poza napisaniem sterownika do wyświetlacza itd. (sposób filmowania
    z interpolacją lewych i prawych klatek do jednego obrazu) nie
    ma w tym nic rewolucyjnego. Podejrzewam że nie da się tego nawet
    opatentować ze względu na brak przesłanek o stworzeniu czegoś
    innowacyjnego. Podobną innowacją byłoby przyklejenie do kubka z herbatą
    latarki. I nie wkurza mnie:

    - że ktoś konstruuje takie w sumie ciekawe zabawki
    - że ktoś próbuje to nagłośnić jako przełomową technologię
    - że ktoś próbuje to sprzedać jak nowość

    Wkurza mnie że wokół wszystkie buraki "to kupują", wierzą
    w to i łykają te farmazony jak dobrą monetę. To dlatego technologia
    stoi w miejscu! Miliony pseudo innowacyjnych konstruktorów
    pracujący w śmiesznych KOMUNISTYCZNYCH giełdowych kołchozach
    przychodza co rano do roboty, i zbijają bąki zamiast tworzyć
    nowe technologie. Dotyczy to również pseudo naukowców udających
    że coś robią, pławiąc się w Państwowej kasie przyznanych
    grantów. Chyba jedyni ktorzy coś robią z zapałęm to ...o dziwo
    MARKETINGOWCY ... i są w tym naprawdę dobrzy :-)

    Podsumowując, odpowiedź na moje pytanie od którego zacząłem ten
    wątek, brzmi:

    Jesteśmy robieni w bambuko ... nie ma żadnej nowej techniki
    od wielu lat i to nie tylko w dziedzinie wyświetlania obrazu 3D
    lecz w każdej innej dziedzinie. Nie ma nowych silników, nie ma nowych
    baterii, nie ma nowych rakiet, nie ma nowych leków, nie ma
    nowych ubrań, nie ma nowych związków chemicznych itd.

    ... wszystko to starocie, lekko podrasowane i opakowane
    w marketingowe papierki. Sam na codzień zajmuję się
    zawodowo marketingiem, więc powiem Wam:
    Rozwój technologii stoi w miejscu od wielu lat.

    Można jedynie mówić o rozwoju, dynamicznym rozwoju:

    WCISKANIA LUDZIOM KITU!

    --

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 5. Data: 2010-02-22 13:36:25