    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: TBA810
    Date: Sat, 30 Jan 2016 17:56:13 +0100

    Użytkownik "kilokitu" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c464a51d-ddd3-4b53-bf15-4fe4505d5cce@googlegrou
    ps.com...
    > Patrząc na koszty niewątpliwie łatwiej jest zablokować zasilanie niż
    > budować filtr dolnoprzepustowy...
    > a przecież jeden filtr dolnoprzepustowy już tam jest R107 C106. Na dodatek
    > taki filtr na wyjściu zwiększa straty energii.

    Ja taki mam w WST-102, alias Meluzyna/Kleopatra, jak go przedzwoniłem
    kiedyś, to przy 100 kHz zaczął się jarać opornik w tym "filterku".

    > W młodości zbudowałem kilkanaście różnych wzmacniaczy na tym układzie
    > scalonym
    > i pamiętam, że bardzo łatwo się sam wzbudzał. Nie zapominaj, że
    > kilkanaście cm
    > drutu ma znaczenie... wzbudzanie na 2 MHz dla tego wzmacniacza to nie
    > rzadkość.

    No, skoro tak, to inna sprawa.

    > Dla tych częstotliwości to kilkanaście cm jeszcze nie jest linią długą
    > ale jest rezystancją i indukcyjnością, która może mieć znaczenie

    I już może skutecznie promieniować. Skoro są te 2 MHz, to rzeczywiście.

    > Fajnie jest kogoś krytykować!

    Nie tak!

    > Zrozumieć już trudniej.

    Stąd moje dziwne pytania. Bo jeśli coś jest, to skądś się wzięło. Chcę mieć
    pewność, że psu przy kupczeniu spod ogona nie wyleciało.

    > Proszę nie zapominać, że omawiamy wyrób, który był produkowany masowo.
    > Przy takiej produkcji bardziej opłaca się FONICE "przedobrzyć" układ
    > niewielkim kosztem niż później zatrudniać ZURiT do walki z samowzbudzaniem
    > się swojego wyrobu.

    Skoro tak, to rzeczywiście, cofam pozew.

    > Można się zdziwić bo większość "skrzydełek chłodzących" jest podłączona
    > wewnątrz
    > obudowy układu scalonego do nóżki masy... ale nie w tym układzie scalonym.

    I znów ciekawość bierze górę, czemu tak? Czyżby potencjał radiatora był
    przewidziany, że na nim się zrobi jakąś dodatkowa funkcję?

    > Nie na darmo w schemacie aplikacyjnym CEMI dla UL1481 radiator jest
    > połączony
    > z masą oddzielnym, zewnętrznym połączeniem.

    Chociaż tyle.

    > Niestety nie wszystkie układy scalone, które mają metaliczne odprowadzenie
    > ciepła
    > połączone z masą czyli zerem zasilania... patrz popularny TDA7294 ma
    > wyprowadzenie

    Czyżby był ku temu jakiś istotny powód, czy się nie chciało za centa
    doprojektować jakiejś ścieżki wewnątrz? Czy może to było za blisko czegoś i
    "żeby struktury nie przebić"?
    Symetryczne zasilanie?

    > radiatora podłączone do ujemnego bieguna zasilania czyli do nawet minus
    > 40V.

    Hmm... skoro tak miało być, co ja poradzę na ciekawość - "dlaczego,
    dlaczego, dlaczego"? I podkładka mikowa, czy jakaś inna, jeśli tu można ją
    zastosować...?

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.