  • Data: 2016-01-31 17:23:02
    Temat: Re: TBA810
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-01-31 o 12:05, ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości

    > Zgadza się. Odłączyłem jednak sygnał i oporniczka nie ujarałem. Chciałem
    > po prostu przedzwonić układ, dokąd dociągnie w górę

    > Aha, skoro tak, to OK, że tak trzeba. Nurtuje mnie to jednak rozwiązać,
    > żeby jednak tam było zero, coby można było umasić w najzwyczajniejszy
    > sposób.

    Są na to sposoby - w zależności od tego co chcemy uzyskać.
    Pierwszy - to obudowa z literką F (np TO220F), drugi so SOS-MOS (silicon
    on sapphire MOS). Różne rezultaty, ale w jakimś stopniu zapewiają
    izolację podłoża. Obudowa izolowana generalnie jest prostsza i tańsza
    (przynajmniej teraz). Nie wiem jak się mają do siebie kwestie termiczne
    jednego i drugiego rozwiązania. SOS-MOS ma swoje wady.

    > Dość szybko zauważyłem, że npn dużo więcej, później dorosłem i przestało
    > mi przeszkadzać.
    > Minus na masie...?

    No, minus na masie... Ja od początku miałem npn i minus na masie. Ale
    parę lat wcześniej jeszcze było inaczej.

    > Błąd w konstrukcji? Zrobiłbym układ na podstawie schematu wewnętrznego i
    > ten przebadał, czy on taki kochliwy wzbudliwy.
    > 1440 - jeśli sugerujesz coś o jego wredności w temacie, to czyżby jego
    > zabezpieczenia były powodem? Bo w literaturze rozpływali się nad nim,
    > jaki to mocny (choć 10% THD miał), jaki zabezpieczony przed zwarciami i
    > termicznie, och i ach. Ale jak ma mi się wzbudzić, choćby był o oczko
    > spokojniejszy niż 810, to jednak innego poszukam.

    Nie, co do 1440 to nie pamiętam czy też był taki jak TBA810. Bo w sumie
    to był układ trochę nowszy zdaje się, wiec mogli coś tam z nim poprawić.
    Zabezpieczenia to nic takiego - raczej kwestie zwiazane ze sprzężeniami
    w jednej strukturze. Wiesz, np przy opampach sprawa jest trochę
    prostsza, tu musisz uwzględnić stopnie końcowe i ich wpływ na stopnie
    wcześniejsze.
    A te 10% to nie tak, że on tyle robił. On miał coś koło 1-2% przy
    mniejszej mocy, tylko dla 10% podawano maksymalną (żeby była duża). To
    standard dla wzmacniaczy nie hi-fi, a i dla hi-fi zdaje się bywało że
    tak podawano.

    TCA940 - na pierwszy rzut oka schemat wewnętrzny bardzo podobny, tylko
    zabezpieczenia pododawane.

    > Może zostało to konstrukcyjnie wymuszone, może zwykłe przeniesienie
    > powodowało, że staly się nazbyt kochliwe, to trzeba było inaczej, żeby
    > zaczęły normalnie pracować?

    Powiedzmy, że parę generacji musiało przejsć.

    Pozdrawiam

    DD