  • Data: 2016-01-31 12:05:16
    Temat: Re: TBA810
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
    news:n8j734$lm9$1@node1.news.atman.pl...

    > No to nic dziwnego - przy 100kHz przez tenże rezystorek popłynie sporo
    > większy prąd niż przewidziany.

    Zgadza się. Odłączyłem jednak sygnał i oporniczka nie ujarałem. Chciałem po
    prostu przedzwonić układ, dokąd dociągnie w górę

    > Najniższy potencjał w układzie. To akurat wynika z technologii - taka

    Aha, skoro tak, to OK, że tak trzeba. Nurtuje mnie to jednak rozwiązać, żeby
    jednak tam było zero, coby można było umasić w najzwyczajniejszy sposób.

    > jest konstrukcja struktur półprzedwodnikowych. Żeby zapewnić poprawną
    > pracę musisz podłoże dać na minus albo plus. Jak masz tranzystory npn, to
    > podłoże jest typu p i żeby nie otwierać diod musisz je (podłoże) podłaczyć
    > tak, żeby na pewno nie otworzyły się, czyli dać najniższy potencjał. A
    > potem to podłoże ląduje na radiatorze... Można też zrobić odwrotnie, ale
    > że tranzystory pnp są generalnie gorsze, to się tego nie spotyka.

    Dość szybko zauważyłem, że npn dużo więcej, później dorosłem i przestało mi
    przeszkadzać.
    Minus na masie...?

    > Chyba tylko układy TBA810 były takie dosć wredne. Jeszcze były UL1440

    Błąd w konstrukcji? Zrobiłbym układ na podstawie schematu wewnętrznego i ten
    przebadał, czy on taki kochliwy wzbudliwy.
    1440 - jeśli sugerujesz coś o jego wredności w temacie, to czyżby jego
    zabezpieczenia były powodem? Bo w literaturze rozpływali się nad nim, jaki
    to mocny (choć 10% THD miał), jaki zabezpieczony przed zwarciami i
    termicznie, och i ach. Ale jak ma mi się wzbudzić, choćby był o oczko
    spokojniejszy niż 810, to jednak innego poszukam.

    > (nie pamiętam czego kopią były, ale raczej nie była to konstrukcja CEMI),
    > ale one chyba były już "spokojniejsze".
    > Od kiedy zaczęto stosować porządne obudowy (TO220 i podobne), problemy
    > zniknęły. Z tym, że raczej nie było to wynikiem samej obudowy - po prostu
    > nauczono się poprawnie robić wzmacniacze scalone.

    Może zostało to konstrukcyjnie wymuszone, może zwykłe przeniesienie
    powodowało, że staly się nazbyt kochliwe, to trzeba było inaczej, żeby
    zaczęły normalnie pracować?

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.