  • Data: 2016-01-31 20:15:20
    Temat: Re: TBA810
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
    news:n8lcd6$oqc$1@node2.news.atman.pl...

    > Są na to sposoby - w zależności od tego co chcemy uzyskać.
    > Pierwszy - to obudowa z literką F (np TO220F), drugi so SOS-MOS (silicon

    Tylko co z przewodnością cieplną? Czasem mi się zdarza rozprawiczać jakieś
    płyty główne ze starych telewizorów, czy innych badziewi i rzeczywiście,
    występują w nich tranzystory, czy, rzadziej, scalaki w takiej obudowie,
    przykręcone do radiatorów.

    > on sapphire MOS). Różne rezultaty, ale w jakimś stopniu zapewiają izolację
    > podłoża. Obudowa izolowana generalnie jest prostsza i tańsza (przynajmniej
    > teraz). Nie wiem jak się mają do siebie kwestie termiczne jednego i
    > drugiego rozwiązania. SOS-MOS ma swoje wady.

    Jakie tworzywo taki problem zapewne, choć jakby obudowa była diamentowa, to
    problemu by nie było w ogóle chyba - najlepszy przewodnik ciepła, a chyba
    też izolator. No, tylko dwa zyla nie kosztuje i uzyskać trudno.

    > No, minus na masie... Ja od początku miałem npn i minus na masie. Ale parę
    > lat wcześniej jeszcze było inaczej.

    Ponoć plus na masie miał mieć większą odporność na korozję, ale jak gdzieś
    indziej odczytałem, że npn miał być łatwiejszy w produkcji, to zgadzam się,
    należy sobie ułatwiać.

    (1440)
    > A te 10% to nie tak, że on tyle robił. On miał coś koło 1-2% przy
    > mniejszej mocy, tylko dla 10% podawano maksymalną (żeby była duża). To

    Spoko, wiem, że tu chodzi o parametry graniczne, bądź założone dla
    konkretnej sytuacji, w konkretnych warunkach, inaczej by chyba musieli całe
    tabele podawać.

    > standard dla wzmacniaczy nie hi-fi, a i dla hi-fi zdaje się bywało że tak
    > podawano.

    OIDP, dla HiFi miało być <=1...? Ale ok, to szczegół.

    To jeszcze trochę porozkminiam... chcę zmajstrować jakieś proste radyjo do
    odbioru Jedynki, coby moja Mama miała urządzenie idiotoodporne, a chodzi nie
    o stan umysłu, czy takie tam, tylko o to, by była spokojna, że żadnym
    przypadkowym ruchem nie pochrzani czegoś. Jest osobą już wiekową i wiadomo,
    jak to ze sprawnością bywa... choć jeszcze ma się dobrze na całe szczęście.
    Po drugie, zupełnie się nie zna na tych rzeczach i radyjo ma być maksymalnie
    proste w obsłudze. Ma co prawda jakieś, nawet grające, ale zdarza się, że
    przypadkowo nie tej gałki dotknie i potem jest "znajdź mi Jedynkę"... Także
    w nocy czasem muszę je przyciszać, bo akurat gałka od głośności, ta właśnie,
    co ją z tą od strojenia, zwłaszcza w ciemności, łatwo pomylić (i mnie się
    zdarza), ma dość zgrubną regulację głośności w zakresie cichszego grania. No
    i jest to dość duże.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.