  • 1. Data: 2011-03-31 06:59:51
    Temat: Szybszy procek zamiast E7400?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Czesc

    Mam w tej chwili procesor E7400 w plycie PQ7LE Asusa.

    Zaczalem zajmowac sie troche edycja video i tu niestety
    brakuje mocy obliczeniowej przy kompresji materialu HD...
    W zwiazku z czym chcialbym wymienic procesor na 4-rdzeniowy
    o podobnym taktowaniu...

    Co do podkrecania etc to chetnie o ile ma ono polegac tylko
    na przesynieciu myszka suwaka w programie kontrolujacym procesor,
    nic innego nie mam zamiaru robic (np. wymieniec wentylator).

    Cala operacja ma polegac tylko na wymienie procka - nie chce
    musiec przy tym wymieniec plyty czy reinstalowac systemu (XP).

    Ktory z procesorow 4-rdzeniowych polecicie w takiej sytuacji?
    Cena tak do okolo 600zl.

    Wstepnie widze Q8400, Q9300 tylko nie mam pojecia czy wieksza
    ilosc pamieci cache da tu cokolwiek zauwazalnego...

    Byloby fajnie jakby procek z marszu mogl pracowac przy powiedzmy 3GHz.

    Z gory dzieki za sugestie.

  • 2. Data: 2011-03-31 07:19:48
    Temat: Re: Szybszy procek zamiast E7400?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-03-31 08:59, Jakub Jewuła pisze:
> [...]
    > brakuje mocy obliczeniowej przy kompresji materialu HD...
    > W zwiazku z czym chcialbym wymienic procesor na 4-rdzeniowy
    A nie mógłbyś pokombinować w kierunku zatrudnienia grafiki/gpu do
    kodowania wideo? (o ile masz taką, która wspiera cuda/avivo/inne
    wynalazki, i twój soft ma możliwość użycia kodeka który to wykorzysta)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2011-03-31 07:52:28
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Jakub Jewuła napisał:
> [...]
    > brakuje mocy obliczeniowej przy kompresji materialu HD...
    > W zwiazku z czym chcialbym wymienic procesor na 4-rdzeniowy

    Ja wymienilem kiedys e6300 na e8400 w sumie malym kosztem jest taka
    przesiadka. Jesli robisz cos wymagajacego mocy, pomijajac kodowanie
    materialu HD, to to tez moze byc opcja.

    Co do 4 rdzeni to sie nei wypowiem, bo sie nie przymierzalem, znaczy,
    przymierzalem sie - ale jak juz to chcialbym cos, za co na razi enie
    chce tyle placic :)

    Pomijajac jzu drobnostke, ze glupie windows po wymianie procka prosilo o
    (re)aktywacje :)

  • 4. Data: 2011-03-31 07:52:31
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > A nie mógłbyś pokombinować w kierunku zatrudnienia grafiki/gpu do
    > kodowania wideo? (o ile masz taką, która wspiera cuda/avivo/inne
    > wynalazki, i twój soft ma możliwość użycia kodeka który to wykorzysta)

    To tez planuje (pozniej) ale nie kazdy program wspiera uzywanie
    karty graficznej do obliczen. W tej chwili najczesciej uzywam
    po prostu VirtualDuba a on raczej nie uzywa CUDow.

    Planuje przesiasc sie na Corel Video Studio X4 Pro - ten z kolei
    uzywa kart, ale to pozniej gdy zaczne montaz na powazniej...

    Tak czy owak cztery rdzenie przydadza sie.

    Nastepne co mam zamiar zrobic to roszada dyskow i zrobienie RAID0
    z dwoch dyskow 1.5TB - w tej chwili jeden nie daje rady podawac
    nieskompresowanego strumienia video HD.

    Apropo kart - moze odrazu polecicie jakas karte z CUDA?
    Najchetnie chlodzona pasywnie, gry mnie kompletnie nie interesuja.
    Czyli cokolwiek co ma CUDA i jesli na czyms by mi zalezalo
    to na wydajnosci tych CUDow wlasnie ;)

  • 5. Data: 2011-03-31 07:53:58
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Pomijajac jzu drobnostke, ze glupie windows po wymianie procka prosilo o
    > (re)aktywacje :)

    To nie jest problem, system mam legalny :)

  • 6. Data: 2011-03-31 08:00:32
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Wstepnie widze Q8400, Q9300 tylko nie mam pojecia czy wieksza
    > ilosc pamieci cache da tu cokolwiek zauwazalnego...
    >
    > Byloby fajnie jakby procek z marszu mogl pracowac przy powiedzmy 3GHz.

    Seria Q84xx to kastraty. Nie orientuje sie teraz w cenach, ale pol roku
    temu kupilem Q9550 za 700zl, bez podnoszenia napiecia dziala na 3,5GHz.

  • 7. Data: 2011-03-31 08:31:07
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > A nie mógłbyś pokombinować w kierunku zatrudnienia grafiki/gpu do
    > kodowania wideo? (o ile masz taką, która wspiera cuda/avivo/inne
    > wynalazki, i twój soft ma możliwość użycia kodeka który to wykorzysta)

    W sumie chyba masz racje.

    Dochodze do wniosku, ze najpierw zrobie roszade z dyskami -
    zrobie RAID0 z dwoch dyskow 1.5TB ktore mam co pozwoli
    mi zapisywac i odczytywac nieskompresowany material HD.

    Potem nowy program i karta z CUDA - z tego co doczytalem
    to program pracuje na danych nizszej rozdzielczosci a dopiero
    na koncu renderuje material z finalna rozdzielczoscia uzywajac
    karty video do kompresji...
    W polaczeniu z wydajnym systemem dyskowym powinno pomoc.

    OK, w takim razie pozostaje pytanie o karte video z CUDA :)

  • 8. Data: 2011-03-31 08:55:35
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    > To nie jest problem, system mam legalny :)

    No ja mowie, ze to tylko drobnostka :) Choc sie zdziwilem troszke :)

  • 9. Data: 2011-04-04 14:12:18
    Temat: Odp: Szybszy procek zamiast E7400?
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > W polaczeniu z wydajnym systemem dyskowym powinno pomoc.
    >
    > OK, w takim razie pozostaje pytanie o karte video z CUDA :)

    to juz zalezy tylko od tego ile chcesz wydac

    generalnie ponizej gtx 260 216 sp bym nie patrzyl, reszta wedlug
    mozliwosci finansowych, radzilbym tez wybierac takie z sensownym
    chlodzeniem bo przy dluzszej pracy na maksa niektore moga byc
    dosyc meczace

  • 10. Data: 2011-04-04 14:14:15
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-03-31 10:31, Jakub Jewuła pisze:

> [...]
    > W polaczeniu z wydajnym systemem dyskowym powinno pomoc.
    >
    > OK, w takim razie pozostaje pytanie o karte video z CUDA :)
    Najmocniejsza jaką znajdziesz z nowych, z pasywnym chłodzeniem (najwyżej
    dodasz duży wolnoobrotowy wiatraczek, tani a skuteczniejszy niż wyjące
    "fabryczne" chłodzenie aktywne karty).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173