  • 1. Data: 2011-03-30 05:51:46
    Temat: Duza, solidna myszka do pracy (nie grania)?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Witam

    Wykonczylem Intellimouse Explorera Microsoftu, czys kupic cos nowego.

    Kupilem niestety M705 Logitechu - kompletna tragedia.
    Raz ze ergonomia zagatkowa, dwa precyzja ruchu kursora
    bardzo kiepska. Moze trzeba uzywac jakiejs specjalnej
    podkladki ale mnie to nie interesuje - chce myszki
    dzialajacej precyzyjnie na typowym blacie z plyty drewnianej...

    Zastanawiam sie co kupic, czy Explorere bezprzewodowego:
    http://allegro.pl/myszka-microsoft-wireless-intellim
    ouse-explorer-i1512943763.html
    czy moze cos innego.

    Jakie sa Wasz typy DUZEJ myszki, do pracy - ma dzialac precyzyjnie,
    gladko sumac po powierzchni. Chetnie bezprzewodowa, choc nie jest
    to warunek konieczny.

    Jakub

  • 2. Data: 2011-03-30 06:41:01
    Temat: Re: Duza, solidna myszka do pracy (nie grania)?
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 30 Mar 2011 07:51:46 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

> [...]
    >
    > Jakie sa Wasz typy DUZEJ myszki, do pracy - ma dzialac precyzyjnie,
    > gladko sumac po powierzchni. Chetnie bezprzewodowa, choc nie jest

    Microsoft Natural Wireless Laser Mouse 6000 - jak dla mnie prawie ideał
    ergonomii.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 3. Data: 2011-03-30 07:03:13
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Microsoft Natural Wireless Laser Mouse 6000 - jak dla mnie prawie ideał
    > ergonomii.

    Dzieki. Nie ma problemow z precyzja drobnych, krotkich ruchow?

    Zastanawiam sie jeszcze nad tymi:
    http://allegro.pl/mysz-microsoft-comfort-optical-450
    0-bluetrack-krk-i1528674668.html
    http://allegro.pl/legenda-microsoft-intellimouse-exp
    lorer-3-0-usb-ps-i1529049726.html

    Uzywa moze ktos tych dwoch mysze i moze napisac dwa slowa?
    Tak jak pisalem - wazny jest wymiar (duza ma byc) i precyzja dzialania.

  • 4. Data: 2011-03-30 08:14:46
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Wed, 30 Mar 2011 09:03:13 +0200, Jakub Jewuła napisał(a):

> [...]
    >
    > Uzywa moze ktos tych dwoch mysze i moze napisac dwa slowa?
    > Tak jak pisalem - wazny jest wymiar (duza ma byc) i precyzja dzialania.

    Ergonomia to bardzo względna rzecz, kazdy ma inne dłonie.

    Idź do sklepu, i po prostu pomacaj sobie każdą myszkę po kolei, weź ją do
    ręki, spróbuj poruszać... Polecam w tym celu Media Markt (czyli Miejską
    Macalnię).

    --
    Yakhub

  • 5. Data: 2011-03-30 19:25:59
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    > Dzieki. Nie ma problemow z precyzja drobnych, krotkich ruchow?

    Nie jestem grafikiem, ale dość często pracuję na diagramach, gdzie
    dopasowanie poszczególnych elementów musi być dość precyzyjnie wykonane.
    Nie mam z tym żadnych problemów.

    Dodatkową zaletą - dla mnie ogromnie ważną - jest naturalny układ ręki
    przy prowadzeniu tej myszki. Pozwala mi to na całodzienną pracę przy
    komputerze bez efektu bolących nadgarstków.

    Tak BTW pracuję na standardowych sterownikach zawartych w Windows 7
    uzupełnionych darmowym programikiem KatMouse. Nie korzystam z aplikacji
    IntelliMouse, gdyż moim zdaniem za bardzo obciąża system, a ponadto z
    niektórymi aplikacjami scrollowanie źle się integruje.

  • 6. Data: 2011-03-30 20:37:23
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-03-30 21:25, Michal Kawecki pisze:

    > Nie jestem grafikiem, ale dość często pracuję na diagramach, gdzie
    > dopasowanie poszczególnych elementów musi być dość precyzyjnie wykonane.
    > Nie mam z tym żadnych problemów.

    Ja też korzystam z tej myszy i od jej zakupu ponad 9 miesięcy temu
    definitywnie skończyły mi się bóle nadgarstka bez względu jak długo
    siedzę przy komputerze. Jerdnak ma pewne cechy mogące być dla kogoś
    dyskwalifikujące: kółko obraca się luźno bez grzechotki, mysz jest
    ciężka (180g) a przede wszystkim przyciski pod kciuk są tragicznie
    umieszczone do tylnego trzeba przemieścić kciuk o ok. 2,5 cm a do
    przedniego dodatkowo oderwać dłoń od myszy bo kciuk jest za krótki.
    Niemniej nie miałem w rekach wygodniejszej myszy. Jej specyficzny
    kształt powoduje że mozna ja obsługiwać zarówno ruchami całej dłoni jak
    i palcami.
    Pochwalę się że udało mi się ja kupić w wersji OEM w sklepie profi24.pl
    z pełną gwarancją za 85zł choć jakbym musiał kupić ją teraz to te 238zł
    dalej było by warto zapłacić choć groszem nie smierdzę.

  • 7. Data: 2011-03-30 21:26:47
    Od: CUT_INZ <C...@g...pl>

    W dniu 30-03-2011 07:51, Jakub Jewuła pisze:

> [...]
    > podkladki ale mnie to nie interesuje - chce myszki
    > dzialajacej precyzyjnie na typowym blacie z plyty drewnianej...

    SOA#512

  • 8. Data: 2011-03-30 21:50:00
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 30 Mar 2011 22:37:23 +0200, Padre napisał(a):

> [...]
    > umieszczone do tylnego trzeba przemieścić kciuk o ok. 2,5 cm a do
    > przedniego dodatkowo oderwać dłoń od myszy bo kciuk jest za krótki.

    Brak grzechotki nie przeszkadza, wręcz może i lepiej że jej nie ma - w
    poprzedniej myszce właśnie z jej powodu zniszczyło się kółeczko. Ale
    resztę uwag potwierdzam.

    > Niemniej nie miałem w rekach wygodniejszej myszy. Jej specyficzny
    > kształt powoduje że mozna ja obsługiwać zarówno ruchami całej dłoni jak
    > i palcami.

    Dodam, że baterie (a właściwie akumulatorki) trzymają kilka miesięcy, a
    mysz działa poprawnie niemal na każdym podłożu. Nawet na zwykłym
    drewnianym blacie.

    > Pochwalę się że udało mi się ja kupić w wersji OEM w sklepie profi24.pl
    > z pełną gwarancją za 85zł choć jakbym musiał kupić ją teraz to te 238zł
    > dalej było by warto zapłacić choć groszem nie smierdzę.

    Pogratulować. Super cena :-).

  • 9. Data: 2011-03-31 08:40:15
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > Microsoft Natural Wireless Laser Mouse 6000 - jak dla mnie prawie ideał
    > ergonomii.

    Ja mam z serii 5000 i zlego slowa powiedziec nie moge.