-
Data: 2011-06-04 11:44:45
Temat: Re: Szkrzynia "klowa"
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-06-04 10:51, MarcinJM pisze:
> W dniu 2011-06-04 00:41, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Bo oryginalne pierścienie, po wykończeniu synchronizatora padają bardzo
>> szybko - pomimo że biegi wchodzą wtedy całkiem dobrze (bez żadnego
>> odbijania).
>
> Ogladalem zarznieta dwojke w mojej starej skrzyni. Wg. mnie to zuzycie
> zebow wynika wlasnie z takiego ksztaltu zeba jaki jest w "cywilnych"
> skrzyniach. Przy padnietym synchronizatorze wystepuje to, co narysowalem
> na rysunku: zgrzyt po wierzcholkach zebow i tym samym niszczenie ich.
> Klowka zapina za pomoca szarpniecia, "na raz", i nie ma szlifowania
> wierzcholkow "klow".
Też bym tak obstawiał, ale z drugiej strony jak nie miałem
synchronizatora jedynki, to bieg jednak wchodził bez żadnego
przeskakiwania, przynajmniej nic nie czułem.
I nawet nie musiałem mocno dźwigni wbijać - samo wciągało mi bieg z
hukiem (a nie zgrzytem).
Ale co tam się dokładnie działo w skrzyni, to nie wiadomo.
> Co do materialu, to rozmawialam wczoraj z technologiem, ktory sie na tym
> zna i stwierdzil, ze kola skrzyn maja optymalna twardosc. Nie bardzo
> jest co poprawiac. Zbyt twarde bada pekac, szczegolnie, ze klowka
> pracuje bardziej udarowo od "cywilnej".
Materiał to bym stawiał że na kłową skrzynię trochę bardziej sprężysty.
Gorzej dla koła zębatego, ale pewnie lepiej przeżyje zazębianie.
No i w prawdziwej kłówce te kły są też dużo większe - przez co jest ich
mniej żeby zapewnić optymalny kształt.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.06.11 12:37 MarcinJM
- 04.06.11 12:46 Tomasz Pyra
- 04.06.11 13:07 MarcinJM
- 12.06.11 18:33 MarcinJM
- 12.06.11 23:55 Tomasz Pyra
- 13.06.11 07:27 MarcinJM
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe