-
1. Data: 2011-06-03 21:03:58
Temat: Szkrzynia "klowa"
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
Witam
Tak mnie naszlo wczoraj, zeby zrobic pseudo klowa skrzynie.
Chce zmodyfikowac kola zebate skrzyni i przesuwke mniej wiecej tak:
http://ak-mazurski.pl/wp-content/uploads/2011/06/bie
gi_1024_x_768.jpg
i oczywiscie wywalic synchronizator.
Jak sadzicie, rozsypie sie od razu, czy troche pojezdzi?
Na razie dalem do przerobienia przesuwke i kolo 5 biegu, bo 5tke moge
zamontowac do SC bez wyciagania skrzyni no i moment na tym biegu jest
najmniejszy.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
2. Data: 2011-06-03 21:05:23
Temat: Re: Szkrzynia "klowa"
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-06-03 21:03, MarcinJM pisze:
>(..)
Nie stosuje objasnien, bo ktos, kto zna budowe i dzialanie skrzyni wie o
co chodzi.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
3. Data: 2011-06-03 21:54:44
Temat: Re: Szkrzynia "klowa"
Od: scob <1...@3...pl>
W dniu 2011-06-03 21:05, MarcinJM pisze:
> W dniu 2011-06-03 21:03, MarcinJM pisze:
>> (..)
>
> Nie stosuje objasnien, bo ktos, kto zna budowe i dzialanie skrzyni wie o
> co chodzi.
>
>
Masz rację.
To wiesz, co i jak. Po co pytasz? ;-)
-
4. Data: 2011-06-03 22:17:33
Temat: Re: Szkrzynia "klowa"
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-06-03 21:54, scob pisze:
> W dniu 2011-06-03 21:05, MarcinJM pisze:
>> W dniu 2011-06-03 21:03, MarcinJM pisze:
>>> (..)
>>
>> Nie stosuje objasnien, bo ktos, kto zna budowe i dzialanie skrzyni wie o
>> co chodzi.
>>
>>
> Masz rację.
> To wiesz, co i jak. Po co pytasz? ;-)
Pytam, bo z jakiegos powodu klowki robi sie na takich zebach:
http://allegro.pl/klowa-skrzynia-biegow-naprawa-evo-
sti-regeneracj-i1625656537.html
Poza tym skoro to takie proste (moj pomysl) ty dlaczego nikt na niego
nie wpadl, gdzie jest pominiety przeze mnie haczyk?
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
5. Data: 2011-06-03 22:48:25
Temat: Re: Szkrzynia "klowa"
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:isbb7f$q52$1@news.onet.pl...
> Witam
> Tak mnie naszlo wczoraj, zeby zrobic pseudo klowa skrzynie.
> Chce zmodyfikowac kola zebate skrzyni i przesuwke mniej wiecej tak:
> http://ak-mazurski.pl/wp-content/uploads/2011/06/bie
gi_1024_x_768.jpg
> i oczywiscie wywalic synchronizator.
>
> Jak sadzicie, rozsypie sie od razu, czy troche pojezdzi?
> Na razie dalem do przerobienia przesuwke i kolo 5 biegu, bo 5tke moge
> zamontowac do SC bez wyciagania skrzyni no i moment na tym biegu jest
> najmniejszy.
Pierwsze pytanie to - z jakich materiałów są te koła, drugie pytanie, a w
zasadzie wątpliwość - nie bardzo wiem, czy ten stożkowy kształ przekroju sie
sprawdzi..
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
6. Data: 2011-06-04 00:41:36
Temat: Re: Szkrzynia "klowa"
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-06-03 22:17, MarcinJM pisze:
> W dniu 2011-06-03 21:54, scob pisze:
>> W dniu 2011-06-03 21:05, MarcinJM pisze:
>>> W dniu 2011-06-03 21:03, MarcinJM pisze:
>>>> (..)
>>>
>>> Nie stosuje objasnien, bo ktos, kto zna budowe i dzialanie skrzyni wie o
>>> co chodzi.
>>>
>>>
>> Masz rację.
>> To wiesz, co i jak. Po co pytasz? ;-)
>
> Pytam, bo z jakiegos powodu klowki robi sie na takich zebach:
> http://allegro.pl/klowa-skrzynia-biegow-naprawa-evo-
sti-regeneracj-i1625656537.html
>
> Poza tym skoro to takie proste (moj pomysl) ty dlaczego nikt na niego
> nie wpadl, gdzie jest pominiety przeze mnie haczyk?
>
Wydaje mi się, że chodzi o użyte materiały.
Bo tak to kłowa różni się dokładnie tylko kształtem tych zębów na
pierścieniach.
Bo oryginalne pierścienie, po wykończeniu synchronizatora padają bardzo
szybko - pomimo że biegi wchodzą wtedy całkiem dobrze (bez żadnego
odbijania).
-
7. Data: 2011-06-04 10:51:24
Temat: Re: Szkrzynia "klowa"
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-06-04 00:41, Tomasz Pyra pisze:
> Bo oryginalne pierścienie, po wykończeniu synchronizatora padają bardzo
> szybko - pomimo że biegi wchodzą wtedy całkiem dobrze (bez żadnego
> odbijania).
Ogladalem zarznieta dwojke w mojej starej skrzyni. Wg. mnie to zuzycie
zebow wynika wlasnie z takiego ksztaltu zeba jaki jest w "cywilnych"
skrzyniach. Przy padnietym synchronizatorze wystepuje to, co narysowalem
na rysunku: zgrzyt po wierzcholkach zebow i tym samym niszczenie ich.
Klowka zapina za pomoca szarpniecia, "na raz", i nie ma szlifowania
wierzcholkow "klow".
Co do materialu, to rozmawialam wczoraj z technologiem, ktory sie na tym
zna i stwierdzil, ze kola skrzyn maja optymalna twardosc. Nie bardzo
jest co poprawiac. Zbyt twarde bada pekac, szczegolnie, ze klowka
pracuje bardziej udarowo od "cywilnej".
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
8. Data: 2011-06-04 11:44:45
Temat: Re: Szkrzynia "klowa"
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-06-04 10:51, MarcinJM pisze:
> W dniu 2011-06-04 00:41, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Bo oryginalne pierścienie, po wykończeniu synchronizatora padają bardzo
>> szybko - pomimo że biegi wchodzą wtedy całkiem dobrze (bez żadnego
>> odbijania).
>
> Ogladalem zarznieta dwojke w mojej starej skrzyni. Wg. mnie to zuzycie
> zebow wynika wlasnie z takiego ksztaltu zeba jaki jest w "cywilnych"
> skrzyniach. Przy padnietym synchronizatorze wystepuje to, co narysowalem
> na rysunku: zgrzyt po wierzcholkach zebow i tym samym niszczenie ich.
> Klowka zapina za pomoca szarpniecia, "na raz", i nie ma szlifowania
> wierzcholkow "klow".
Też bym tak obstawiał, ale z drugiej strony jak nie miałem
synchronizatora jedynki, to bieg jednak wchodził bez żadnego
przeskakiwania, przynajmniej nic nie czułem.
I nawet nie musiałem mocno dźwigni wbijać - samo wciągało mi bieg z
hukiem (a nie zgrzytem).
Ale co tam się dokładnie działo w skrzyni, to nie wiadomo.
> Co do materialu, to rozmawialam wczoraj z technologiem, ktory sie na tym
> zna i stwierdzil, ze kola skrzyn maja optymalna twardosc. Nie bardzo
> jest co poprawiac. Zbyt twarde bada pekac, szczegolnie, ze klowka
> pracuje bardziej udarowo od "cywilnej".
Materiał to bym stawiał że na kłową skrzynię trochę bardziej sprężysty.
Gorzej dla koła zębatego, ale pewnie lepiej przeżyje zazębianie.
No i w prawdziwej kłówce te kły są też dużo większe - przez co jest ich
mniej żeby zapewnić optymalny kształt.
-
9. Data: 2011-06-04 12:37:57
Temat: Re: Szkrzynia "klowa"
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-06-04 11:44, Tomasz Pyra pisze:
> No i w prawdziwej kłówce te kły są też dużo większe - przez co jest ich
> mniej żeby zapewnić optymalny kształt.
Skosy zapinajace sa takie same w klowce klasycznej i w cywilnej skrzyni
(ok.5st.).
Zreszta mam skrzynie na rozwalenie wiec jak 5tka zda egzamin, to cala
skrzynie przerobie i potestuje. Najwyzej sie rozleci :)
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
10. Data: 2011-06-04 12:46:33
Temat: Re: Szkrzynia "klowa"
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-06-04 12:37, MarcinJM pisze:
> W dniu 2011-06-04 11:44, Tomasz Pyra pisze:
>> No i w prawdziwej kłówce te kły są też dużo większe - przez co jest ich
>> mniej żeby zapewnić optymalny kształt.
>
> Skosy zapinajace sa takie same w klowce klasycznej i w cywilnej skrzyni
> (ok.5st.).
Optymalny kształt jest ten sam.
Tylko w wyczynowej kłówce widziałem chyba 4 (a może 6?) dużych, zębów.
Pewnie to jest mocniejsze niż dużo drobnych zębów w serii.
> Zreszta mam skrzynie na rozwalenie wiec jak 5tka zda egzamin, to cala
> skrzynie przerobie i potestuje. Najwyzej sie rozleci :)
No to na pewno - przy cenach skrzyń do CC/SC można się bawić do woli :)