  • Data: 2015-09-22 12:06:00
    Temat: Re: Symetryzator
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

> [...]
    or.html

    > Pod koniec lat 70-tych dorabiałem instalacją anten. Najpierw były
    > symetryzatory bez zwarcia, potem pojawiły się zwarte. Przerywałem
    > zbędne połączenie z masą i wszystko grało. Myślę, że kiedyś ktoś
    > popełnił błąd i ten błąd jest powielany od lat.
    >
    > Podobny błąd robią krótkofalowcy, nawijając dławiki skompensowane
    > trifilarnie i zwierając jedno z uzwojeń.

    Czyli na symetryzatorze z podanego wyżej linku, przerwałbyś wspólne
    połączenie transformatora do masy, wykonane po stronie 300 Ohm/anteny?
    Środkowe, z prawej strony, pomiędzy widełkami zacisków.
    Wspólne połączenie pozostaje, wisząc w powietrzu. Czy dobrze to rozumiem?

    Przy okazji przetestuję na analizatorze widma, czy jest jakaś zauważalna
    różnica.