  • Data: 2015-09-22 23:02:02
    Temat: Re: Symetryzator
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 22 Sep 2015 09:13:17 +0200, Czarek Grądys napisał(a):
> [...]
    tryzator_antenowy_129.jpg

    > Nie traktuj tego jak cewkę, ale jak linię długą. To jest nawijane

    Tak w wielu miejscach pisza, ale mam watpliwosci czy to dobra
    interpretacja. Na linie dluga za krotkie, choc ponoc ferryt skraca
    fale. A uklady z linia dluga zaleza od dlugosci fali, tymczasem te
    symetryzatory bardzo szerokopasmowe.

    > kabelkiem 150 Ohm (jeden drucik koloru srebrnego, drugi miedziany), z
    > jednej strony połączone jest równolegle, a z drugiej szeregowo.

    A powaznej analizy takiego przypadku, gdy kazdy drut linii inaczej
    zasilany na kazdym koncu, to sie nie podejmuje.

    > Nawiniecie na rdzeń ma tłumić prądy płynące w tę samą stronę w obu drutach.
    > Zobacz Poradnik Ultrakrótkofalowca str 332
    > http://winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty2/0067/main.html

    To mi cos przypomnialo ... praktycznie nie widuje sie transformatorow
    antenowych, a wydawaloby sie, ze to najprostsze rozwiazanie - i na
    symetryzacje/izolacje i na zmiane impedancji. Byc moze odpowiedz jest
    na pare stron wczesnie, np 328 - zwykly (a i to na specjalnym rdzeniu
    w.cz.) transformator lepszy tylko do 20MHz.

    J.