  • Data: 2015-09-24 13:28:37
    Temat: Re: Symetryzator
    Od: Maciek <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Użytkownik "Magnus Elephantus" <m...@n...dot> napisał w
    > wiadomości news:mtv29i$irn$1@node1.news.atman.pl...

    > Ja też.
    > Ale sprawdził bym 3 przypadki:
    > - zwarte po obu,
    > - zwarte tylko po stronie 75
    > - zwarte tylko po stronie 300
    >
    > To czy niewielka powierzchnia płytki jest zwarta do tej czy tamtej
    > strony raczej jest bez wpływu, ale to, czy ekran kabla koncentrycznego
    > jest zwarty do tej czy tamtej strony już jakiś wpływ może mieć.
    > W analizatorze ekrany wyjścia tracking generatora i wejścia analizatora
> [...]

    Mam antenowy alizator widma. Dla anten telewizyjnych, z wejściem 75
    omów. Jako źródło sygnału mogę wykorzystać za przeproszeniem eter zza
    okna lub kablówkę z podłączoną anteną jako nadajnik i drugą anteną
    odbiorczą, podłączoną do analizatora, z badanym symetryzatorem. W
    komorze bezechowej, zwanej mieszkaniem :-)

    Mogę zrobić cztery pomiary:
    1) Fabrycznie oba końce podpięte do ekranu koncentryka. Tak jak teraz.
    2) Oba odłączone.
    3) Odłączony po stronie 300om
    4) Odłączony po stronie 75om

    Nie muszę tu izolować galwanicznie ekranów, ponieważ i tak analizator
    jest odseparowany od wszystkiego dookoła.
    Za to ważne jest, aby w trakcie eksperymentu antena (środek dipola) był
    uziemiony, czyli to co zwykle ma miejsce na maszcie.

    Niestety, nie dysponuję bardziej laboratoryjnymi warunkami. Zauważyłem
    różnicę 2dB, gdy wymieniłem kabel antenowy na lepszy, symetryzator na
    nowszy 6-60k.
    W tym eksperymencie mam nadzieję na zauważenie różnicy między środkiem
    pasma a bokami. Niestety, muszę też mieć nadzieję na stabilność źródła.

    Zastanawiam się nad innym rozwiązaniem, czyli nad użyciem przestrajanego
    generatora serwisowego, który też mam w rupieciach, podający sygnał TV.
    Generator-> kabel - > symetryzator 75om/300om (czyli podobny ale użyty
    od drugiej strony) -> w tym miejscu są połączone widełkami -> badany
    symetryzator -> analizator widma. To chyba byłoby bardziej stabilne
    źródło sygnału, niż zabawa z anteną/antenami. Wadą tego rozwiązania jest
    bliskość obu symetryzatorów i bliżej mi nieznany, ich wzajemny wpływ

    Takim sprzętem dysponuję i to mogę zrobić. Czy jest ktoś, kto ma dostęp
    do prawdziwego laboratorium i może wykonać ten test w bardziej
    wiarygodny sposób?