  • 61. Data: 2012-02-09 09:25:05
    Temat: Re: Świetlówki ...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "L501 aneryS" napisał w wiadomości
    Użytkownik "Marek Borowski" <m...@b...com.nospam>

    >Dobrze wysterowane włókno jest. W żarówkach halogenowych sprawność
    >jest znacznie wyższa, niż w zwykłych filamentowych.

    Jest, ale wtedy trwalosc takiej zarowki to np 50h.
    Im wieksza trwalosc tym gorsza sprawnosc.

    A i tak jest to glownie zrodlo ciepla a nie swiatla.

    >Poza tym pamiętajmy, ze są osoby z uszkodzonym układem nerwowym,
    >gdzie drobnostka może wywołac atak padaczki, bardzo zwraca się uwagę
    >na to, aby widmo światła nie było zbyt rozległe.

    A jestes pewien ze w ogole zauwazy roznice ?

    J.

  • 62. Data: 2012-02-09 10:07:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Post factum, one już są i świecą. Sfocić na razie nie bardzo mam jak,
    >trzeba by po prostu się przejechać. Nie pamiętam, jakie autobusy
    >teraz jeżdżą tamtędy, boczna od Ronda Waszyngtona na południe.

    Niektorym moze trudno w to uwierzyc, ale sa tacy ktorzy maja 350km do
    najblizszego warszawskiego autobusu :-)

    >Żarówkami jeszcze więcej, a są ulice nimi oświetlane, tak, żarówkami
    >filamentowymi.

    A gdzie ?
    Bo od lat sie chyba sodowki do tego celu uzywa, wczesniej rteciowki, i
    to nawet nie w postaci lr-mix tylko dlawikowej.

    >Ja nie wiem, czy one (Ga i As) występują tu w postaci wolnej, a to ma

    W postaci stopu :-)
    Mozliwe ze te biale diody to juz bez arsenu.

    >znaczenie, choć może nie tak duże, jak przy rozróżnianiu fosfor
    >biały, czy czerwony. Zresztą, fosforek galu też chyba się stosuje?

    Stosuje. Z tym ze fosfor to w zasadzie nie jest trujacy, a wrec
    pozadany element pozywienia.

    >Ołów - może w paliwie już nie, ale setki starszych urządzeń...

    Sodowe lampy tez sie olowiem lutuje, maja wysoka temperature pracy :-)

    J.

  • 63. Data: 2012-02-09 10:19:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
> [...]

    Chyba znalazlem,
    http://www.se.pl/wydarzenia/warszawa/na-francuskiej-
    jest-juz-swiatecznie_165123.html
    http://www.elektroonline.pl/news/3714,Ulica_w_centru
    m_Warszawy_oswietlona_LEDami

    Philips CitySoul LED i Residium LED.

    Trzeba poszukac jakie to ma parametry.

    J.

  • 64. Data: 2012-02-09 10:29:19
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > A do czego jeszcze pradu uzywasz i jakie masz srednie miesieczne zuzycie
    > zima, a jakie latem ?

    Chyba jak każdy: pralka, sprzęty kuchenne itp. Nie mam kuchenki
    elektrycznej.
    Wyliczenia (szacunkowe) nie nadają się do niczego. Kupiłem miernik energii i
    zacząłem analizować.
    Czuwanie (tak typowo w nocy = wszyscy śpią) pożera mi 66W dokładnie
    pożerało, bo wczoraj przepięcie dwóch przewodów dało mi 30zł oszczędności
    rocznie (6W)
    Dokładając do tego lodówkę daje mi to 50% zużycia.
    Rachunki:
    za lipiec - listopad 460zł
    za maj - lipiec 190zł
    marzec - maj 180zł
    styczeń - marzec 100zł
    listopad - styczeń 200zł

    No i mamy zonka.. styczeń-marzec sprawdziłem dwa razy to nie pomyłka.
    Tak wygląda rzeczywiste zużycie do szacowanego.

    > Nie bardzo rozumiem skad ten zachwyt, ale ... sciemniane zarowki maja
    > jeszcze gorsza sprawnosc.

    Jak jeszcze gorszą? to co napisałem dotyczy żarówkowego.

    ale zmierzyłeś? czy szacujesz?

    --
    Desoft

  • 65. Data: 2012-02-09 11:11:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    L501 aneryS napisał:

    > Właśnie sobie przydreptałem z drobnych zakupów w Tesco Gocław.
    > Specjalnie przy aku przeczytałem, ze jak się nowy kupuje, to się zostawia
    > "depozyt" w wysokości 30PLN, a jak w ciągu miesiąca zda się stary i okaże
    > paragon/fakturę, to "depozyt" zostanie zwrócony.

    Zwykle kupowałem na stacji benzynowej. Nikt przy kasie nie pytał o stary.
    Ten stary też zazwyczaj zostawiałem na stacji (niekoniecznie tej samej).
    Mam wrażenie, że to były rzeczy od siebie niezależne, a także niezależne
    od moich finansów. Ale może nie zwróciłem uwagi na jakiś drobiazg.

    --
    Jarek

  • 66. Data: 2012-02-09 11:17:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Niektorzy to nazywaja "rabatem" :-)
    >
    > Kto wie - byc moze w swietle ustawy o cenach maja racje :-)

    I to właśnie jest przekombinowane. Najprościej takiego uciążliwego kloca
    zostawić na stacji, wtedy nie trzeba nigdzie daleko nosić. To się sprawnie
    odbywa nawet bez żadnych zachęt finansowych. Na niektórych stacjach stoją
    nawet specjalne pojemniki na zuzyte akumulatory (ja tam czasem wrzucam
    tez UPS-ów).

    --
    Jarek

  • 67. Data: 2012-02-09 11:23:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

    > To już było - nazywało się komunizm - i większość tego nie chce.

    Nieprawda. Dopiero władza radziecka plus elektryfikacja każdej wsi
    równa się komunizm. Tak powiedział towarzysz Lenin, a on nie może
    się mylić.

    --
    Jarek

  • 68. Data: 2012-02-09 11:29:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

    > Wymień jedno źródło światła używane przez człowieka, które wytwarza głównie
    > światło - to jest 51% minimum.

    Robaczek świętojański. Czytałem o jednym gościu, co w warunkach bojowych
    prowadził operacje (medyczne) przy butelce wypełnionej tymi źwierzakami.

    A teraz produkuje się przemysłowo źródła światła zawierające syntetyczną
    lucyferyne i lucyferazę -- te same, co u robaczka. W tej reakcji chemicznej
    grubo ponad 51% energii wyzwala się w postaci światła (w stosunku do
    emitowanego ciepła).

    --
    Jarek

  • 69. Data: 2012-02-09 11:39:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

    > Niektórzy mówią na to "protokół dopuszczenia".

    > A mnie zawsze powtarzali: nie czytaj po ciemku.

    No to dobrze powtarzali. Na metr kwadratowy powierzchni oświetlonej
    prostopadłymi promieniami słonecznymi przypada około kilowata mocy.
    Mocy światła, a nie zastępującej Słońce żarówki. Czyli trzeba jeszcze
    uwzględnić sprawność sztucznego źródła. Nie da się (w codziennej
    praktyce) przy sztucznym oświetleniu osiągnąć parametrów światła
    naturalnego. Nie da sie oślepnąć od zbyt silnego sztucznego oświetlenia,
    a od zbyt słabego, to i owszem. Z okiem jest zupełnie inaczej niż z uchem.

    --
    Jarek

  • 70. Data: 2012-02-09 11:47:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Teraz to niby nic z "elektrosmieci" nie wolno wyrzucac.
    > Zarowek tez nie.

    Naprawdę? Na każdym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym umieszcza
    się teraz obrazek z przekreślonym kubłem na śmieci. Nawt na głupim
    kabelku USB, który zrobiony jest z tych samych materiałów (tworzywo
    sztuczne i metal) co na przykład nóż kuchenny. Ale na żarówkach, tych
    prawdziwych, takiego oznaczenia nie widziałem.

    --
    Jarek