    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Świetlówki ...
    Date: Thu, 9 Feb 2012 11:39:11 +0000 (UTC)

    Desoft napisał:

    > Niektórzy mówią na to "protokół dopuszczenia".

    > A mnie zawsze powtarzali: nie czytaj po ciemku.

    No to dobrze powtarzali. Na metr kwadratowy powierzchni oświetlonej
    prostopadłymi promieniami słonecznymi przypada około kilowata mocy.
    Mocy światła, a nie zastępującej Słońce żarówki. Czyli trzeba jeszcze
    uwzględnić sprawność sztucznego źródła. Nie da się (w codziennej
    praktyce) przy sztucznym oświetleniu osiągnąć parametrów światła
    naturalnego. Nie da sie oślepnąć od zbyt silnego sztucznego oświetlenia,
    a od zbyt słabego, to i owszem. Z okiem jest zupełnie inaczej niż z uchem.

    --
    Jarek