  • 51. Data: 2012-02-09 08:15:27
    Temat: Re: Świetlówki ...
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Tak. Jest to produkt przestarzaly. Zamiast swiata wytwarza glownie cieplo.

    Wymień jedno źródło światła używane przez człowieka, które wytwarza głównie
    światło - to jest 51% minimum.

    --
    Desoft

  • 52. Data: 2012-02-09 08:19:21
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Ja teraz świecę 4 światełkami, choć tak naprawdę potrzebuję
    > jednego -- i to tego, które nie świeci w tej chwili. :) I te

    Niektórzy mówią na to "protokół dopuszczenia".

    > 4 świecące mnie oślepiają -- zaraz je przygaszę, ale znam takich
    > mocnych, którzy oślepną, lecz będą świecili pełną mocą!!!
    >
    > Podobnież z muzyką -- są tacy, którym słuch więdnie, ale słuchają pełną
    > ,,parą''.

    A mnie zawsze powtarzali: nie czytaj po ciemku.

    --
    Desoft

  • 53. Data: 2012-02-09 08:43:01
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Za stary można dostać 20zł (chyba - tak było kilka lat
    > temu) przy zakupie nowego.

    Nie dostajesz pieniędzy za stary, tylko dopłacasz do nowego
    jak nie oddasz starego.

  • 54. Data: 2012-02-09 08:46:57
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > To niech sobie wkreci zwykle zarowki i porowna jeszcze
    > raz - cudow nie ma
    > :-)

    To nie cud, tylko fakt że prócz żarówek w domu używanych
    jest znacznie więcej urządzeń :-). I wymiana samych żarówek
    na świetlówki spowoduje spadek zużycia energii o... np. 5%
    :-). Co przy np. moich średnich rachunkach rzędy 250-280
    zł//2 m-ce jest niezauważalne :-).

  • 55. Data: 2012-02-09 08:48:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Desoft" napisał w wiadomości grup

    >Za stary można dostać 20zł (chyba - tak było kilka lat temu) przy
    >zakupie nowego.

    30 zl. Przy czym faktycznie jakos dziwnie - w supermarketach
    bezlitosnie - 30 zl doliczane przy kasie, do zwrotu w punkcie
    reklamacyjnym po zwrocie starego, a malym sklepiku "no, w zasadzie
    powinien pan zwrocic". Akurat mialem stary do zwrotu wiec nie wnikalem
    dalej.
    Byc moze normalnie - ustawowo 30 zl od sztuki, a w pewnym momencie
    ktos podpisuje protokol nie liczac, a co najwyzej wazac, i wsadza do
    pieca.
    Ewentualnie 30 zl sobie, a maja nakazany wspolczynnik odzysku 75%, i
    jest "w zasadzie".

    > Z tym że stary akumulator, to ja zawsz dawałem na złom. Choć to
    > kłopot,
    > to inaczej się nie da i nie warto.

    Ja tam wystawialem na smietnik.
    I nie wiem - "zlomiarze" odwozili cenny surowiec do skupu, czy
    smieciarze narzekali ze musza sie schylac i ciezary wrzucac do
    pojemnika.

    >I właśnie taką mamy ekologię - głąbów.

    Teraz to niby nic z "elektrosmieci" nie wolno wyrzucac. Zarowek tez
    nie.

    J.

  • 56. Data: 2012-02-09 08:51:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_J" napisał w wiadomości grup

    >Nie dostajesz pieniędzy za stary, tylko dopłacasz do nowego jak nie
    >oddasz starego.

    Niektorzy to nazywaja "rabatem" :-)

    Kto wie - byc moze w swietle ustawy o cenach maja racje :-)

    J.

  • 57. Data: 2012-02-09 08:55:43
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dzień dobry

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Tranzystory w.cz były kiedyś robione z dodatkiem berylu. Wkład jako
    > taki nie był trujący, ale zakazano.
    [...]

    Ogólnie rzecz biorąc, to ceramika oparta na związkach berylu stosowana
    jest do tej pory w radiotechnice. Elementy izolacyjne korpusów
    elementów duzej mocy i częstotliwości bardzo często wykonuje się z
    takiej ceramiki. Świadczą o tym stosowne ostrzeżenia na obudowach tych
    podzespołów, na opakowaniach oraz w dołączonej dokumentacji.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 58. Data: 2012-02-09 09:06:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Desoft" napisał w wiadomości grup
    >Mam zwykłe żarówki łącznej mocy (mierzonej) 908W.
    >Nosiłem się z zamiarem wymiany na inne - no bo taka moc...
    >Jednak na razie przestało mi się spieszyć. Nie jest to znacząca moc
    >pobierana.

    A do czego jeszcze pradu uzywasz i jakie masz srednie miesieczne
    zuzycie zima, a jakie latem ?

    >Tak na marginesie dodam, że ściemniacze zaskoczyły mnie pozytywnie -
    >przy 300W zainstalowanych dają regulację mocy od 80W.

    Nie bardzo rozumiem skad ten zachwyt, ale ... sciemniane zarowki maja
    jeszcze gorsza sprawnosc.

    >Przeliczając, gdybym wymienił najbardziej używane żarówki na co
    >innego, to nie uzyskam zwrotu kosztów w ciągu roku.

    Nie bardzo rozumiem, bo podtrzymuje wyliczenia - zwraca sie po
    kilkuset godzinach swiecenia, czyli pewnie w pol roku.

    No chyba ze oszczedzales na kablach, a teraz musisz intensywnie uzywac
    sciemniacza, zamiast wylaczyc niepotrzebne zarowki :-)

    J.

  • 59. Data: 2012-02-09 09:10:42
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-02-08 20:37, J.F. pisze:

    > A LED ...gal trujacy, arsen trujacy,

    Na marginesie: i jednego i drugiego jest na Ziemi znacznie mniej niż
    wolframu. Może by tak ekolodzy oprotestowali ledówki :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 60. Data: 2012-02-09 09:22:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    "Marcin Wasilewski" jgunul$gb1$...@i...gazeta.pl
    > ENEA
    > G11 - 0,5592 zł
    > G12 - 0,6699 zł / 0,286 zł

    >A poza ENEA'ą -- ile kosztuje 1kWh?

    A podobnie.
    http://www.tauron-dystrybucja.pl/pl/dla_domu/strefa_
    klienta/change/taryfa-g11

    W takim wroclawiu - 0.1816 oplaty transportowej,
    http://www.tauron-pe.pl/dla-domu/dokumenty-do-pobran
    ia/Strony/Taryfa-sprzedazy-energii-elektrycznej-dla-
    domu.aspx
    za prad 0.2844, razem 0.466. Plus VAT.

    J.