  • 1. Data: 2012-02-06 23:00:54
    Temat: Uszkodzona karta SD 1GB - odzyskanie danych
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    Rodzina poprosiła mnie o odzyskanie danych z karty SD, która odmówiła
    posłuszeństwa już jakiś czas temu i od tamtego czasu leżała w
    szufladzie. Początkowo pomyślałem, że chodzi o jakiś drobiazg, jak
    uszkodzenie systemu plików - coś, co dałoby się załatwić za pomocą
    ogólnodostępnego oprogramowania.

    Niestety okazało się, że rzeczywistość nie jest taka kolorowa.
    Próbowałem zarówno po netbookiem (EeePC 901) jak i moim dekstopem
    (stacjonarny czytnik USB, wbudowany na stałe w obudowę tower i podpięty
    do wolnych pinów złącza USB na płycie głównej). Komputer tylko niekiedy
    widzi kartę (częściej jej nie widzi), a jeśli już ją zobaczy, to trwa to
    tak krótko, że można co najwyżej wejść we właściwości nośnika i
    przekonać się, iż istotnie nie ma on systemu plików.

    Istnieje jakaś szansa? Może o czymś nie wiem?
    Jeśli nie domowe warunki, to może dałoby się z niej wyciągnąć dane w
    jakimś specjalistycznym punkcie, za rozsądną cenę?

  • 2. Data: 2012-02-06 23:06:43
    Temat: Re: Uszkodzona karta SD 1GB - odzyskanie danych
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 12-02-07 00:00, Atlantis pisze:

    > Istnieje jakaś szansa? Może o czymś nie wiem?
    > Jeśli nie domowe warunki, to może dałoby się z niej wyciągnąć dane w
    > jakimś specjalistycznym punkcie, za rozsądną cenę?

    A próbowałes zdjąć jej obudowę? Miałem raz podobne objawy (zakładam, że
    chodzi o pełnowymiarową kartę, a nie mini/micro), po zdjęciu obudowy
    okazało się, że kondensator smd obok chipu stykał na zasadzie
    "dotknąłem-paznokciem-i-odpadł", po przelutowaniu karta ożyła wraz z
    zawartością.

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 3. Data: 2012-02-06 23:36:13
    Od: Atlantis <N...@w...pl>

    W dniu 2012-02-07 00:06, Butek pisze:

> [...]
    > chodzi o pełnowymiarową kartę, a nie mini/micro), po zdjęciu obudowy
    > okazało się, że kondensator smd obok chipu stykał na zasadzie

    Tak, ale nie widzę niczego takiego. Przynajmniej nic widocznego na
    pierwszy rzut oka...

  • 4. Data: 2012-02-07 05:35:58
    Od: Michal <m...@f...pl>

    W dniu 07.02.2012 00:00, Atlantis pisze:
> [...]
    > Jeśli nie domowe warunki, to może dałoby się z niej wyciągnąć dane w
    > jakimś specjalistycznym punkcie, za rozsądną cenę?

    Spróbuj pod linuksem.
    1) Może coś będzie w logach jądra, co dzieje się z kartą
    2) Możesz użyć świetnego programu photorec, który służy właśnie do
    odzyskiwania danych z kart pamięci.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 5. Data: 2012-02-07 12:52:15
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Michal napisał:
    [.]
    > Spróbuj pod linuksem.
    > 1) Może coś będzie w logach jądra, co dzieje się z kartą
    > 2) Możesz użyć świetnego programu photorec, który służy właśnie do
    > odzyskiwania danych z kart pamięci.

    To samo chciałem podpowiedzieć, zajeździłem kartę instalując na niej
    system (wytrzymała z miesiąc pracy) uszkodziła się na tyle łagodnie że
    system plików był widoczny ale losowo znikała karta (device removed w
    logach), wtykałem jeszcze raz i zapuszczałem kopiowanie ponownie z
    włączonym resume, odzyskałem całość danych.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html