    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Świetlówki ...
    Date: Thu, 9 Feb 2012 11:07:16 +0100

    Użytkownik "L501 aneryS" napisał w wiadomości

    >Post factum, one już są i świecą. Sfocić na razie nie bardzo mam jak,
    >trzeba by po prostu się przejechać. Nie pamiętam, jakie autobusy
    >teraz jeżdżą tamtędy, boczna od Ronda Waszyngtona na południe.

    Niektorym moze trudno w to uwierzyc, ale sa tacy ktorzy maja 350km do
    najblizszego warszawskiego autobusu :-)

    >Żarówkami jeszcze więcej, a są ulice nimi oświetlane, tak, żarówkami
    >filamentowymi.

    A gdzie ?
    Bo od lat sie chyba sodowki do tego celu uzywa, wczesniej rteciowki, i
    to nawet nie w postaci lr-mix tylko dlawikowej.

    >Ja nie wiem, czy one (Ga i As) występują tu w postaci wolnej, a to ma

    W postaci stopu :-)
    Mozliwe ze te biale diody to juz bez arsenu.

    >znaczenie, choć może nie tak duże, jak przy rozróżnianiu fosfor
    >biały, czy czerwony. Zresztą, fosforek galu też chyba się stosuje?

    Stosuje. Z tym ze fosfor to w zasadzie nie jest trujacy, a wrec
    pozadany element pozywienia.

    >Ołów - może w paliwie już nie, ale setki starszych urządzeń...

    Sodowe lampy tez sie olowiem lutuje, maja wysoka temperature pracy :-)

    J.