  • 1. Data: 2012-02-05 02:48:08
    Temat: Oprogramowanie na PC do RIGOLA 1052E - pytanie
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    (ciąg dalszy walki Rigol vs Owon) ;

    czy soft do Rigola ma może funkcję "podglądu na żywo" z oscyloskopu ?
    Znaczy, coby zamiast na ten g..y ekranik patrzeć sobie na ekran PC ?

    Ściągnąłem sobie ten soft, i generalnie wygląda lepiej niż OWONowy,
    ale tego o co pytam oczywiście nie sprawdzę bez urządzenia...

    Hm ?

  • 2. Data: 2012-02-05 09:27:51
    Temat: Re: Oprogramowanie na PC do RIGOLA 1052E - pytanie
    Od: NukeDMAn <n...@g...com>

    W dniu 2012-02-05 03:48, sundayman pisze:
> [...]
    >
    > Ściągnąłem sobie ten soft, i generalnie wygląda lepiej niż OWONowy,
    > ale tego o co pytam oczywiście nie sprawdzę bez urządzenia...

    Taki podgląd "na żywo" jest możliwy, jednak ma on dość małe odświeżanie
    oraz nadal jest w okienku o rozdzielczości ekranu oscyloskopu. Można
    zrzucić wynik na wykres o większej rozdzielczości, jednak nie na żywo
    tylko po kliknięciu.

    Co być może ciekawe - protokół komunikacyjny jest dość prosty i można
    taki soft zrobić samemu, korzystając np. z LabVIEW (i uzyskać podgląd na
    żywo na większym ekranie), ale nie wiem czy uzyskana prędkość byłaby
    wystarczająca, aby uzyskać dobrą częstotliwość odświeżania. No i jest z
    tym trochę zabawy, bo oscyloskop wysyła wartości bezpośrednio z
    przetwornika, trzeba to jeszcze ręcznie przeliczać w zależności od
    ustawień, które trzeba też pobrać.

    --
    Pozdrawiam,
    NukeDMAn

  • 3. Data: 2012-02-05 09:50:24
    Od: Zenek <t...@p...pl>

> [...]
    >
    > Ściągnąłem sobie ten soft, i generalnie wygląda lepiej niż OWONowy,
    > ale tego o co pytam oczywiście nie sprawdzę bez urządzenia...

    Powiem tak soft robiacy oscyloskop z karty dzwiekowej jest o niebo lepszy.