eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStudzenie silnikaRe: Studzenie silnika
  • Data: 2014-09-27 02:39:37
    Temat: Re: Studzenie silnika
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu sobota, 27 września 2014 00:23:39 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
    > W dniu 2014-09-26 o 14:04, Lewis pisze:
    >
    > >>>> A turbinę chłodzi się 15-30 sec zależy jak bardzo katowało się auto :)
    >
    > >>>> po jeździe miejskiej 5-10 sec wystarczy.
    >
    > >>> Powiedz to turbinie która generuje 350KM z 2.0l :)
    >
    > >> Brat ma 270KM i 2.3l i jakoś nie musi stać paru minut żeby schłodzić
    >
    > >> turbinę :)
    >
    > > Pewnie jeździ jak ciota i nigdy nie widział przez rozgrzaną do białości
    >
    > > muszlę wirnika wydechowego ;)
    >
    > Jak do białości rozgrzane turbo - to znaczy że EGT w kosmos idzie, jest
    >
    > coś źle zrobione zdecydowanie (i zaraz pierdyknie), a nie "trzeba 10
    >
    > minut chłodzić".
    >
    > Choćbyś wstawił turbo od lokomotywy spalinowej, to ile czasu może
    >
    > potrwać ostygnięcie masy wirnika ~kilkaset gramów z (powiedzmy) 800'C do
    >
    > akceptowalnego poziomu wyłączenia 200-300'C, zakładając że jest ciągle
    >
    > chłodzona obudowa wodą oraz sam wirnik - przy łożyskowaniu olejem, a
    >
    > całość jest przedmuchiwana z jednej strony powietrzem o temperaturze
    >
    > otoczenia, a z drugiej strony chłodnymi spalinami (w idle zdecydowanie
    >
    > <100'C)?
    >
    >
    >
    > --
    >
    > | Bartłomiej Kuźniewski
    >
    > | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    >
    > | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

    Tak na marginesie. Do białości to grubo ponad 1000 stopni. Jak stal jest rozgrzana do
    białości to ma konsystencje plasteliny. Od białości do temperatury w której stal się
    pali w powietrzu jest ze sto stopni. W silnikach odrzutowych łopatki turbin pracujące
    po stronie gorącej są chłodzone od wewnątrz, i na dodatek zrobione są z trochę
    lepszego materiału niż w sprężarce samochodowej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: