-
Data: 2014-09-27 02:39:37
Temat: Re: Studzenie silnika
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu sobota, 27 września 2014 00:23:39 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
> W dniu 2014-09-26 o 14:04, Lewis pisze:
>
> >>>> A turbinę chłodzi się 15-30 sec zależy jak bardzo katowało się auto :)
>
> >>>> po jeździe miejskiej 5-10 sec wystarczy.
>
> >>> Powiedz to turbinie która generuje 350KM z 2.0l :)
>
> >> Brat ma 270KM i 2.3l i jakoś nie musi stać paru minut żeby schłodzić
>
> >> turbinę :)
>
> > Pewnie jeździ jak ciota i nigdy nie widział przez rozgrzaną do białości
>
> > muszlę wirnika wydechowego ;)
>
> Jak do białości rozgrzane turbo - to znaczy że EGT w kosmos idzie, jest
>
> coś źle zrobione zdecydowanie (i zaraz pierdyknie), a nie "trzeba 10
>
> minut chłodzić".
>
> Choćbyś wstawił turbo od lokomotywy spalinowej, to ile czasu może
>
> potrwać ostygnięcie masy wirnika ~kilkaset gramów z (powiedzmy) 800'C do
>
> akceptowalnego poziomu wyłączenia 200-300'C, zakładając że jest ciągle
>
> chłodzona obudowa wodą oraz sam wirnik - przy łożyskowaniu olejem, a
>
> całość jest przedmuchiwana z jednej strony powietrzem o temperaturze
>
> otoczenia, a z drugiej strony chłodnymi spalinami (w idle zdecydowanie
>
> <100'C)?
>
>
>
> --
>
> | Bartłomiej Kuźniewski
>
> | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
>
> | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Tak na marginesie. Do białości to grubo ponad 1000 stopni. Jak stal jest rozgrzana do
białości to ma konsystencje plasteliny. Od białości do temperatury w której stal się
pali w powietrzu jest ze sto stopni. W silnikach odrzutowych łopatki turbin pracujące
po stronie gorącej są chłodzone od wewnątrz, i na dodatek zrobione są z trochę
lepszego materiału niż w sprężarce samochodowej.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.09.14 08:16 Jacek
- 27.09.14 08:29 Lewis
- 27.09.14 11:19 Trybun
- 27.09.14 12:21 RoMan Mandziejewicz
- 27.09.14 12:25 RoMan Mandziejewicz
- 27.09.14 13:05 BartekK
- 27.09.14 14:52 Gotfryd Smolik news
- 27.09.14 14:41 Gotfryd Smolik news
- 27.09.14 17:04 Tomasz Pyra
- 27.09.14 19:23 J.F.
- 27.09.14 20:35 megrimsES
- 27.09.14 20:47 k...@g...com
- 28.09.14 00:47 Lewis
- 28.09.14 01:13 RoMan Mandziejewicz
- 28.09.14 09:35 Lewis
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=