eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyStudzenie silnikaRe: Studzenie silnika
  • X-Received: by 10.140.30.36 with SMTP id c33mr209148qgc.2.1411778377308; Fri, 26 Sep
    2014 17:39:37 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.30.36 with SMTP id c33mr209148qgc.2.1411778377308; Fri, 26 Sep
    2014 17:39:37 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    h15no7664775igd.0!news-out.google.com!i10ni38qaf.0!nntp.google.com!k15no75491qa
    q.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 26 Sep 2014 17:39:37 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <m04pkd$an0$1@node2.news.atman.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=46.112.249.78;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 46.112.249.78
    References: <54251170$0$18074$65785112@news.neostrada.pl>
    <m034cs$53i$2@node1.news.atman.pl>
    <54251f79$0$12628$65785112@news.neostrada.pl>
    <m037p6$mfg$1@node2.news.atman.pl> <m03be4$crq$1@node1.news.atman.pl>
    <m03ce8$rft$1@node2.news.atman.pl> <m03ko9$mki$1@node1.news.atman.pl>
    <m04pkd$an0$1@node2.news.atman.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <5...@g...com>
    Subject: Re: Studzenie silnika
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Sat, 27 Sep 2014 00:39:37 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2545452
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu sobota, 27 września 2014 00:23:39 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
    > W dniu 2014-09-26 o 14:04, Lewis pisze:
    >
    > >>>> A turbinę chłodzi się 15-30 sec zależy jak bardzo katowało się auto :)
    >
    > >>>> po jeździe miejskiej 5-10 sec wystarczy.
    >
    > >>> Powiedz to turbinie która generuje 350KM z 2.0l :)
    >
    > >> Brat ma 270KM i 2.3l i jakoś nie musi stać paru minut żeby schłodzić
    >
    > >> turbinę :)
    >
    > > Pewnie jeździ jak ciota i nigdy nie widział przez rozgrzaną do białości
    >
    > > muszlę wirnika wydechowego ;)
    >
    > Jak do białości rozgrzane turbo - to znaczy że EGT w kosmos idzie, jest
    >
    > coś źle zrobione zdecydowanie (i zaraz pierdyknie), a nie "trzeba 10
    >
    > minut chłodzić".
    >
    > Choćbyś wstawił turbo od lokomotywy spalinowej, to ile czasu może
    >
    > potrwać ostygnięcie masy wirnika ~kilkaset gramów z (powiedzmy) 800'C do
    >
    > akceptowalnego poziomu wyłączenia 200-300'C, zakładając że jest ciągle
    >
    > chłodzona obudowa wodą oraz sam wirnik - przy łożyskowaniu olejem, a
    >
    > całość jest przedmuchiwana z jednej strony powietrzem o temperaturze
    >
    > otoczenia, a z drugiej strony chłodnymi spalinami (w idle zdecydowanie
    >
    > <100'C)?
    >
    >
    >
    > --
    >
    > | Bartłomiej Kuźniewski
    >
    > | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    >
    > | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

    Tak na marginesie. Do białości to grubo ponad 1000 stopni. Jak stal jest rozgrzana do
    białości to ma konsystencje plasteliny. Od białości do temperatury w której stal się
    pali w powietrzu jest ze sto stopni. W silnikach odrzutowych łopatki turbin pracujące
    po stronie gorącej są chłodzone od wewnątrz, i na dodatek zrobione są z trochę
    lepszego materiału niż w sprężarce samochodowej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: