  • 51. Data: 2011-05-20 00:02:27
    Temat: Re: Stłuczka na rondzie - sprawa w sądzie
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    BTW znasz rondo z 3-ma pasami gdzie nie ma kamery?

    BTW2 wyobrażasz sobie że ktoś odbija na sąsiedni _pusty_
    pas i wjeżdża komuś w drzwi?

    Moja teoria jest taka, że rondo posiadało "wyjazdówki" i gość
    chcąc objeżdżać ze środkowego pasa nie ustąpił pierwszeństwa
    wjeżdżając w drzwi auta na wewnętrznym pasie, które zjeżdżało
    z ronda.
    Wytłumaczenie: bo auto na zewnętrznym pasie (też musiało
    objeżdżać zjazd) "zajechało" drogę i trzeba było "uciekać".

    Podkreślam: to tylko moja hipoteza.

    Bez urazy.

    --
    CB

  • 52. Data: 2011-05-20 07:33:19
    Od: Rafal <r...@n...spamowac>

    W dniu 2011-05-20 00:02, cbnet pisze:
> [...]
    > Wytłumaczenie: bo auto na zewnętrznym pasie (też musiało
    > objeżdżać zjazd) "zajechało" drogę i trzeba było "uciekać".

    Nawet jeśli była (kamera), mogę sobie wyobrazić że a) material juz jest
    skasowany (trzymają zazwyczaj nie dłużej niż tydzień jeśli nikt sie nie
    zainteresuje); b) była skierowana nie w to miejsce i nic nie zarejestrowane

    A co do drugiego punktu - wszystko jest mozliwe, różne cuda ludzie
    wyprawiają na drodze (i rózne teorie wymyslają potem), ale to
    rozstrzygnie sąd.

  • 53. Data: 2011-05-20 10:00:08
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-16 13:15, Andrzej Ława pisze:

    > A czy masz napisane, że masz walić w niewinnego?
    >
    > Za to jest napisane, żeby przed KAŻDYM manewrem upewnić się, czy można
    > go wykonać.
    >
    > On się nie upewnił.

    Skąd wiesz? Ja bym popatrzył (jeśli bym zdążył), sprawdził tylko czy aby nie
    np. tir i... walił w tego, który rokuje niższy stopień inwalidztwa dla mnie.
    Ty byś postąpił inaczej? Twardziel ;)

    > Nie, nie było.

    Mam odmienne zdanie, imho nieźle uzasadnione: zderzenie boczne z małą
    różnicę prędkości => niewielka energia => niewielkie ryzyko.
    Chętnie się dowiem, co ty masz na poparcie swego.
    Może zmienię zdanie?

  • 54. Data: 2011-05-20 13:30:44
    Od: Shadowchaser <s...@o...pl>

    On 5/15/2011 11:30 PM, Cavallino wrote:
    > W celu uniknięcia wypadku?
    > Tak, to jest właśnie normalne.
    > W przeciwieństwie do sprawdzania otoczenia, na to jest czas gdy masz
    > zamiar wykonać manewr planowy.

    Dobrze, tylko ze wcale nie uniknal wypadku (stluczki bardziej). Tylko
    skrzwydzil czlowieka (niszczac mu mienie), ktory niczemu nie byl winny.
    Ja tez sie naoogladalem takich mistrzow, co jak cos sie dzieje, to im od
    razu rece kierownice skrecaja. Ech. Rozne sytuacje sie zdarzaja, nie
    jestem jakims super kierowca, ale jednak staram sie panowac nad
    samochodem i samym soba.

  • 55. Data: 2011-05-20 17:49:20
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-05-15 21:33, cbnet pisze:
    > No ale zderzenie nastąpiło w bok/drzwi auta na sąsiednim pasie.
    >
    > Czyli kierowca nie widział tego kto jedzie obok równo z jego autem
    > lub nawet o pół długości przed nim.

    No dokłasnie - obok niego nie widział, w martwym polu to i bez stresu
    można komuś wjechać. Na czołówkę by już tak chętnie nie wyskoczył - bo
    odruch uciekania silny, ale odruch uniknięcia czołówki silniejszy;)

    Shrek.

  • 56. Data: 2011-05-20 17:50:36
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-05-16 09:44, Andrzej Ława pisze:

    > Nie. Skoro jest winny to mają obowiązek ukarać - pouczenie by nie przeszło.

    Hm, no to IMHO policja tak jak musiała. W sądzie mają większe pole manewru.

    Shrek.

  • 57. Data: 2011-05-20 18:56:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shadowchaser" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dobrze, tylko ze wcale nie uniknal wypadku (stluczki bardziej).

    Jak nie rozumiesz co czytasz, to się zapytaj o wyjaśnienie, odpowiadanie w
    takim przypadku jest CAŁKOWICIE pozbawione sensu.

  • 58. Data: 2011-05-21 17:22:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 May 2011, Cavallino wrote:

    > Nie, to nie tak.
    > To raczej temu który wykonał manewr obronny trzeba dowieść, że tamtego
    > samochodu nie było, póki co obowiązuje domniemianie niewinności oskarżonego.

    Ale w tym przypadku mamy dwie różne sprawy:
    - karną, dotyczącą relacji zajeżdżający ze zmieniającym pas oraz relacji
    zmieniający pas a jadący "swoim"
    - cywilną, dotyczącą sprawy odszkodowania.

    To co piszesz dotyczy w sposób oczywisty *pierwszej* sprawy.
    Odpowiedzialność cywilna powstawać może nie tylko z przyczyny winy,
    ale również bez winy.
    Po prawdzie istnieją przepisy (np. 424 KC i podobne), które mogą
    zwolnić od odpowiedzialności (za szkodę), ale one *NIE* są już
    oparte o domniemanie niewinności!

    pzdr, Gotfryd

  • 59. Data: 2011-05-21 18:10:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

> [...]
    >
    > To co piszesz dotyczy w sposób oczywisty *pierwszej* sprawy.
    > Odpowiedzialność cywilna powstawać może nie tylko z przyczyny winy,

    Oczywiście.
    Pytanie tylko kto powinien tą odpowiedzialność ponieść i z jakiego tytułu.
    Dalej stoję na stanowisku, że jadący zgodnie z przepisami i zgodnie z nimi
    wykonujący manewr obronny, nie powinien jej ponosić, nawet jeśli skutkiem
    manewru była kolizja z kimś innym.
    Idę o zakład, że każdy ubezpieczyciel mający w ręku wyrok sądu karnego
    uniewinniający jego klienta, również nie będzie skłonny wypłacić
    odszkodowania z OC, a sprawa będzie conajmniej trudna do wygrania.

  • 60. Data: 2011-05-21 22:01:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 May 2011, Cavallino wrote:

> [...]
    > wykonujący manewr obronny, nie powinien jej ponosić, nawet jeśli skutkiem

    Zgadza się, problemem była inna teza - powołałeś się na "domniemanie
    niewinności".
    A ono w tym przypadku *NIE* obowiązuje.
    To ten wykonujący manewr obronny, chcąc uwolnić się od odpowiedzialności
    *cywilnoprawnej*, musi wykazać że to był właśnie manewr obronny.
    W odróżnieniu od sprawy karnej, w której (aby go skazać za czyn
    zabroniony) trzeba dowieść że to co zrobił nie było manewrem
    obronnym na który się powołuje.

    > Idę o zakład, że każdy ubezpieczyciel mający w ręku wyrok sądu karnego
    > uniewinniający jego klienta, również nie będzie skłonny wypłacić
    > odszkodowania z OC, a sprawa będzie conajmniej trudna do wygrania.

    Ależ oczywiście.
    Wskaż jakikolwiek przypadek, w którym ubezpieczyciel jest chętny płacić ;)
    Niemniej jak poszkodowany "wjazdem" ma AC, to nie sądzę aby ten
    ubezpieczyciel odpuścił *jeśliby nie było dowodów*.

    Oczywiście, pamiętam że w wątku mowa o tym, iż poszkodowany jest
    skłonny poświadczyć że "sprawstwo z boku" miało miejsce.
    Ale takie coś należy uznać za "oczywisty dowód", a nie przypadek
    "domniemania niewinności".
    Domniemania (w sprawie cywilnej, w omawianym zakresie) nie ma.

    pzdr, Gotfryd