  • 41. Data: 2011-05-16 11:20:02
    Temat: Re: Stłuczka na rondzie - sprawa w sądzie
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-05-15 23:32, Cavallino pisze:
    > Nie da się z poszkodowanego zrobić sprawcy, tylko dlatego że się nie
    > złapało prawdziwego, skoro już fakt istnienia prawdziwego sprawcy nie
    > budzi wątpliwości.

    Sprawców może być 2 i więcej. Nie jest nigdzie powiedziane że sprawca
    musi być 1 i to koniecznie ten od którego wszystko się rozpoczęło.

  • 42. Data: 2011-05-16 11:50:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Excite" <n...@n...bedzie.pl> napisał w wiadomości

    > Sprawców może być 2 i więcej. Nie jest nigdzie powiedziane że sprawca musi
    > być 1 i to koniecznie ten od którego wszystko się rozpoczęło.

    Oczywiście.

  • 43. Data: 2011-05-16 12:23:28
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-15 12:15, Excite pisze:

    > Unikanie wypadku z pojazdem wymuszającym kosztem wypadku z pojazdem jadącym
    prawidłowo ? Nic takiego w przepisach nie ma.

    Ale jest o tym żeby kierując się własną oceną próbować unikać kolizji
    i/lub minimalizować ryzyko. A do wyboru było:

    1) walić na 100% w wymuszającego, przy znacznej różnicy prędkości pojazdów

    2) zjechać na pas obok, licząc na szczęście (za mało czasu na sprawdzenie),
    ale też i z możliwością kolizji z pojazdem równoległym. Ale byłaby to kolizja
    przy znacznie mniejszej różnicy prędkości.

    Czyli tak czy inaczej decyzja 2) oznaczała bezpieczniejsze wyjście.
    Tyle że z punktu widzenia konsekwencji prawno-finansowych - niepraktyczne...

  • 44. Data: 2011-05-16 12:27:58
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-16 09:42, Andrzej Ława pisze:

    > Ale przecież nie uniknął. Gorzej - trafił niewinnego.

    Ale w przepisach nie ma o tym że jak nie masz wyjścia i musisz w kogoś walić,
    to masz obowiązek w tego który jest winny.

    Niezależnie od tego czy jechał tam ktoś czy nie, było to jednak bezpieczniejsze
    wyjście.

    > No i za to dostanie mandat.

    Jeśli będzie w stanie udowodnić jak naprawdę było - nie dostanie.
    Tylko że to będzie trudne.

    > Biorąc pod uwagę to, że na rondach prędkości z reguły będą stosunkowo
    > niewielkie - należało walić prosto w wymuszającego (oczywiście hamując),

    I pewnie tak by właśnie uczynił każdy rutyniarz...

  • 45. Data: 2011-05-16 12:33:09
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-15 12:39, cbnet pisze:
    > IMHO droga to nie jest dyskoteka aby na niej skakać po pasach
    > w nadziei, że nic nikomu się nie stanie.
    >
    > A gdyby sytuacja była inna: kierowca nagle wyjeżdża na przeciwległy
    > pas ruchu i ratując się przed zderzeniem z autem które mu wyjechało
    > z prawej dojazdówki uderza czołowo w auto z naprzeciwka?
    > Jak to byś ocenił?
    > Racjonalne i uzasadnione?

    Oczywiście że nie, ponieważ oczywista czołówka jest groźniejsza
    niż zderzenie z pojazdem wyjeżdżającym z boku.

  • 46. Data: 2011-05-16 13:15:38
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2011 12:27, Jakub Witkowski pisze:

    > Ale w przepisach nie ma o tym że jak nie masz wyjścia i musisz w kogoś
    > walić, to masz obowiązek w tego który jest winny.

    A czy masz napisane, że masz walić w niewinnego?

    Za to jest napisane, żeby przed KAŻDYM manewrem upewnić się, czy można
    go wykonać.

    On się nie upewnił.

    > Niezależnie od tego czy jechał tam ktoś czy nie, było to jednak
    > bezpieczniejsze wyjście.

    Nie, nie było.

    > Jeśli będzie w stanie udowodnić jak naprawdę było - nie dostanie.
    > Tylko że to będzie trudne.

    Powiem tak: POWINIEN dostać.

    > I pewnie tak by właśnie uczynił każdy rutyniarz...

    Kwestia opanowania odruchów. Uwaga: nie twierdzę, że ja bym opanował,
    ale mam taką nadzieję ;)

    Ostatnio się udało opanować, aczkolwiek to ja byłem (jak się okazało)
    wymuszającym (podstępne pseudo-rondo Babka).

  • 47. Data: 2011-05-19 23:26:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 15 May 2011 01:06:37 -0700 (PDT), mk napisał(a):

    > Czy wg Was ma szansę na łagodniejszy wymiar kary ze względu na powód
    > zjechania na wewnętrzny pas? Jest jeden świadek (pasażer), również
    > wzywający policję widział nadjeżdżający szybko pojazd z wlotówki.

    Jeśli sąd ustali, że manewr był faktycznie manewrem obronnym (czyli
    poszkodowany potwierdzi wersję obwinionego), to prawdopodobnie
    uniewinnienie.

    --
    ___________ (R)

  • 48. Data: 2011-05-19 23:29:10
    Temat: Re: Stłuczka na rondzie - sprawa w sšdzie
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 15 May 2011 14:39:35 +0200, J.F. napisał(a):

    > Hm, a czy sad nie moze uznac, nawet widzac zapis z kamery, ze reakcja
    > kierowcy byla niestosowna ?

    Może, ale mało to prawdopodobne.
    Raczej art. 2 KW wejdzie i ty;e.

    --
    ___________ (R)

  • 49. Data: 2011-05-19 23:29:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 15 May 2011 16:56:35 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Nie, to nie tak.
    > To raczej temu który wykonał manewr obronny trzeba dowieść, że tamtego
    > samochodu nie było, póki co obowiązuje domniemianie niewinności oskarżonego.

    Mylisz się i to mocno.

    --
    ___________ (R)

  • 50. Data: 2011-05-19 23:49:26
    Od: Rafal <r...@n...spamowac>

    > Nie. Odpowiedzialność z tytułu OC pojazdu jest na zasadzie ryzyka.
    > Wina nie ma znaczenia.
    > Ten z wewn. pasa ma roszczenie cywilne wobec tego ze środkowego.
    > Sprawa mandatu i kary - to zupełnie co innego.

    Dokładnie tak jest. Jeśli świadkowie potwierdzą wersję o uciekinierze,
    sąd uniewinni od odpowiedzialności karnej (wykroczenia) ale to nie
    znaczy że zachowa nietknięte OC - tu ubezpieczyciel walącego będzie
    musiał wyskoczyć z kasy (a walący - potem to samo przy ponownej składce)

    A uwaga do innych: widzicie taką sytuację, ktoś sp..a po doprowadzeniu
    do kolizji - to jeśli nie jesteście na pustkowiu to ruszcie do cholery
    d..ę za nim - przynajmniej na tyle by zanotować numery i byc w stanie
    okreslic jakos rysopis kierowcy ( a najlepiej - pstryknąć fotę telefonem
    - np przez pasażera).
    Dzieki temu ktoś inny (niewinny) uniknie odpowiedzialnosci
    Ja juz mialem 2 takie przypadki, kosztowalo mnie to tylko koniecznosc
    stawienia sie na policji by spisac zeznania, a potem w sądzie na
    rozprawie, ale za kazdym razem sukinsyna porządnie ukarano (nie licząc
    tego że w przypadku uciueczki ubezpieczyciel stosuje regres więc ściąga
    wyplacone odszkodowanie od sprawcy) - i fajnie było zobaczyć wdzięczność
    ludzi ktorzy dzieki temu uniknęli odpowiedzialności za nie swoje czyny