eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterownik PLC 4 wejścia 8 wyjsc dobry i niedrogi >>> jaki ? › Re: Sterownik PLC 4 wejścia 8 wyjsc dobry i niedrogi >>> jaki ?
  • Data: 2013-06-06 22:18:22
    Temat: Re: Sterownik PLC 4 wejścia 8 wyjsc dobry i niedrogi >>> jaki ?
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-06-06 08:42, Budyń pisze:

    > jaka jest przewaga sterowników PLC nad prostym komputerem typu raspberry pi?
    > Stabilność?

    Odporność na zakłócenia typowa dla warunków przemysłowych.
    Zwarta konstrukcja zawierająca optoizolowane wejścia i wyjścia.
    Zazwyczaj są też wyjścia przekaźnikowe na pokładzie.
    Łatwość pisania programów przez osoby nie mające pojęcia o programowaniu.
    Łatwość debugowania programów online poprzez tryb monitorowania.
    W przypadku małych sterowników zazwyczaj środowisko projektowe jest
    darmowe, a kabel programujący kosztuje kilkadziesiąt zł. Często port
    programujący to po prostu RS-485.

    Raspberry wymaga dołączenia zasilacza, płytki z izolowanymi wejściami i
    wyjściami. Do tego obudowa. Uzyskasz mało zwartą konstrukcję podatną na
    zakłócenia. Trzeba na dzień dobry zewrzeć bezpiecznik polimerowy na
    wejściu bo pracuje niestabilnie. Niby pioerdoła ale świadczy o
    dojrzałości produktu. To jest zabaweczka. Mam w domu i mam z synem
    zabawę z Pi jako centrum multimedialne.
    Podany w tym wątku sterownik na Atmedze kosztuje więcej niż sterownik
    PLC. Gdyby był za 100-150 pln to byłby sens kupować i stosować.

    Do zastosowań domowych można stosować małe płytki na mikrokontrolerze,
    jeśli cena będzie znacznie niższa niż PLC.
    W biznesie lepiej unikać klienta, który chce żeby mu zrobić automatykę
    na płytce z mikrokontrolerem. Parę razy mi się zdarzyło coś takiego
    popełnić ale to nie jest dobry interes.

    --
    pozdrawiam
    MD