eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterownik PLC 4 wejścia 8 wyjsc dobry i niedrogi >>> jaki ? › Odp: Sterownik PLC 4 wejścia 8 wyjsc dobry i niedrogi >>> jaki ?
  • Data: 2013-06-07 08:59:46
    Temat: Odp: Sterownik PLC 4 wejścia 8 wyjsc dobry i niedrogi >>> jaki ?
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Sterowniki weszły do przemysłu jako alternatywa dla prostych systemów
    > automatyki opartych na sieci połączonych ze sobą przekaźników. Ludzie
    > którzy projektowali takie systemy potrafili to robić nie mając wiedzy z
    > dziedziny informatyki. Bo to inna dziedzina wiedzy. Dostali narzędzie
    > które pozwalało na zrobienie takiego samego systemu w małym urządzeniu
    > zamiast w wielkiej szafie. A system mógł być rekonfigurowalny. W dodatku
    > zaprogramowanie polegało na wyrysowaniu podobnego schematu co schemat
    > szafy pełnej przekaźników. Nie wiem czemu należałoby tym ludziom
> [...]
    W nawiązaniu do mikrokontrolerów Silabs C8051Fxxx, o których pisałeś, że sa
    przestarzałe,
    bo mają w nazwie 8051, chciałem zauważyć, że myślenie tego typu jest jakimś
    chaosem.
    Ja słyszałem, że to właśnie przekaźniki są starocią.
    Teraz piszesz, że coś co ma "w rdzeniu" schemat przekaźników, jest dobre.
    Czyli tak:
    a) przekaźniki dobre
    b) PLC z programem drabinkowym dobry
    c) mikrokontroler z cyframi 8051 ZŁY
    d) mikrokontroler CORTEX znowu dobry

    Możesz nam przybliżyć sposób Twojego myślenia, bo się pogubiłem.
    S.