eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterownik PLC 4 wejścia 8 wyjsc dobry i niedrogi >>> jaki ?Re: Sterownik PLC 4 wejścia 8 wyjsc dobry i niedrogi >>> jaki ?
  • Data: 2013-06-07 15:36:13
    Temat: Re: Sterownik PLC 4 wejścia 8 wyjsc dobry i niedrogi >>> jaki ?
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie ma tu żadnej sprzeczności (między zdaniami). Jeśli ktoś zaprogramował
    > sterownik (rysując schemat z przekaźników), to znaczy, że miał pojęcie
    > o programowaniu (przez rysowanie schematu z przekaźników).

    A jeśli ktoś ustawił pralkę na pranie z płukaniem i wirowaniem to
    znaczy, że miał pojęcie o programowaniu. Pisząc o umiejętności
    programowania miałem na myśli umiejętności programistyczne konieczne do
    pisania programów we wspomnianym w pytaniu Raspberry.

> [...]
    > W ogólnym przypadku jest tak, że pewne zadania da się dobrze zrealizować
    > jedynie wtedy, gdy porzuci się myślenie znanymi analogiami. Są języki
    > (czy inaczej: sposoby) programowania, w których dobry algorytm jest
    > równie łatwo opisać jak zły algorytm. Bywają (choć rzadko) takie systemy,
    > w których można zrobić wszystko, ale robienie rzeczy głupich i dziwnych
    > jest utrudnione. Są też takie, które preferują nieefektywne podejście.
    > A jeszcze ogólniej -- podtrzymuję to, co napisałem: ułatwianie robienia
    > rzeczy, o których ktoś nie ma pojęcia, nie jest godne pochwały.

    Wróć do kontekstu czyli do PLC (najlepiej takiego z 4 wejściami o 8
    wyjściami) i porównania do komputera z linuksem, bądź innego
    wymagającego pisania np. w C.

    --
    pozdrawiam
    MD