eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
  • Data: 2014-03-15 14:43:39
    Temat: Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 15 Mar 2014 08:22:06 +0100, Irokez napisał(a):
    > Przychodzą do mnie w pracy różne maszyny produkcyjne, z różnej wielkości
    > silnikami w zakresie do 100kW.
    > Nigdzie nie ma SSR.
    > Nie dotyczy to oczywiście serwo-napędów sterowanych z dedykowanych
    > falowników, chyba że jego konstrukcja przewiduje rozłączanie zewnętrzne
    > zasilania to jest to także stycznik.

    Ale tych falownikow przybywa.

    Teraz elektronicznie sterowane sa i tramwaje, i pociagi, i walcownie
    (a to moce w MW).
    I serwerownie coraz wieksze, i UPS do nich, i modne solary - a do nich
    falowniki, itp. I nikt sie juz nie boi tranzystorow przelaczajacych
    grube kW.
    Choc podejrzewam ze styczniki w nich nadal sa :-)

    P.S. jak sie teraz windy steruje ?

    J.