eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
  • Data: 2014-03-19 23:47:23
    Temat: Re: Sterowanie załącz/wyłącz dużą pompą: czy przekaźnik czy triaki?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "A przekaźniki póki co mają się dobrze i funkcjonują
    > normalnie na rynku.
    > Mario"
    > Z tym się zgodzę.
    > Z akcentem na "póki co" i "normalnie na rynku"
    > W przemyœle to już coraz mniej,

    Na rynku to nie oznacza Rynek w Wąchocku tylko co się kupuje (także do
    zastosowań przemysłowych)

    a w przyszłoœci nawet i z tego rynku będš
    > znikać.

    W większości przypadków będą znikać. Ale pogłoski o zgonie przekaźników
    są trochę przedwczesne.

> [...]
    > falownikach, IGBT itp.
    > Problem jest też w szkole, w gazetach branżowych, stronach www itp.
    > Większoœć układów podawanych jako przykłady, zawiera tranzystor bipolarny.
    > Rysowane sš charakterystyki, obliczane punkty pracy, ale w 90% dla
    > tranzystorów bipolarnych.
    > Mówi się o MOSFETACH i zaletach, ale zadań jest dużo mniej.
    > W pracach końcowych w Technikum i Politechnice używane sš w większoœci
    > bipolarne i przekaŸniki.
    > Tutaj niektórzy dajš się niemal zabić, za to że przekaŸnik będzie jeszcze

    No to podaj którzy dyskutanci tak twierdzą i wskaż w którym poscie.

    > i podajš jakieœ niszowe zastosowania, z trudem uzasadniajšce zastosowanie
    > wyłacznie tychże.

    Automatyka przemysłowa to nie niszowe zastosowanie.

    > Może i jestem œmieszny, ale cóż ... jak powiedział Bill:
    > "It's the economy, stupid!"

    I ta ekonomia powoduje że na razie rządzą przekaźniki elektromechaniczne.