    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sterowanie fazowe - filtr (400V, 100kVA)
    Date: Mon, 11 Feb 2013 00:18:53 +0100

    Lisciasty pisze:

    > Hę? Niby dlaczego drogo i niełatwo?
    >
    > L.

    Ponieważ (strzelam) 99% osób korzystających z oscyloskopu takowej nie
    posiada, a zakup porządnej sondy wysokoprądowej jest zazwyczaj poza
    zasięgiem, a już na pewno bez sensu dla jednego pomiaru - trzeba
    pożyczyć, tylko gdzie?.
    Skoro czytam o 100kVA, to kable będą grube, dostęp w maszynie może być
    trudny (strasznie osłaniają wszystko - jeżeli maszyna nowa). Przy
    grzebaniu w bebechach maszyny dobrze mieć okulary na nosie :)

    Miałem podobny przypadek. Przyjechała energetyka z miernikiem jakości i
    palnęli, że harmonicznych dużo (bliskich). Okazało się, że maszyna
    pobiera około 10A w czasie pracy, ale w chwilami potrafi pobrać ponad
    170A. Pobór chwilowy, ale kilka razy na sekundę. Tak szarpało
    oświetleniem, że oczy bolały.
    Miernik nic im nie wykazał... zastanawiające trochę.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. można się ratować bocznikiem/przekładnikiem - jak kto woli