    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Tue, 18 Dec 2012 07:00:35 -0800 (PST)
    Subject: Re: Stawianie systemu na macierzy RAID z dwóch SSD
    From: micz <m...@g...com>
    Cc: PK <P...@n...com>

    > Nie wiem czy w After Effects i Premiere będzie odczuwalna różnica między
    >
    > 500 i 1000 MB/s.

    Takie informacje uzyskałem na forum Creative Cow (profesjonaliści z dziedziny obróbki
    video). Rzekomo transfery rzędu 1000MB/s zapewniane są przez zewnętrzne macierze RAID
    dedykowane właśnie do takich zadań jak obróbka video
    (http://dulcesystems.com/html/products.html - ale ceny kosmiczne, więc odpada). I
    ponoć właśnie przy 1000MB/s nie ma problemów z odtwarzaniem nierenderowanego 2K

    W każdym razie praca na RAM właściwie kasuje

    > jakiekolwiek odczuwalne opóźnienia (a jeśli jakieś będą, to i tak
    >
    > szybciej się nie da). Gorąco polecam spróbować.
    >

    > Jak pisano w wątku: 40 GB może sprawić pewne trudności, ale np z ~25GB
    >
    > problemu być nie powinno. 1000 zł jest kwotą wystarczającą.

    A jak te 25 GB przeznaczone na RAM DRIVE mają się do wydajności całego systemu?
    Innymi słowy - czy RAM DRIVE zostaje wykluczony z dostępnej systemowi ilości RAM?
    Powiedzmy, że mam 32GB na płycie. Odchodzi 25GB na RAM DRIVE i zostaje mi 7GB pamięci
    operacyjnej? Czy to tak właśnie działa?

    > Co do RAM drive to sytuacja jest dosyć prosta. Na Windowsa jest
    >
    > dosyć duży wybór softu do tworzenia dysków na RAMie. Generalnie
    >
    > efekt jest podobny, więc wybierz taki najlżejszy albo najwygodniejszy.
    >
    > Pewnie niezłym punktem odniesienia jest Dataram RAMdisk, ale licencja
    >
    > komercyjna jest płatna.

    Uwielbiam rozwiązania polegające na instalacji stosownego softu :) Bez grzebaniny,
    czyściutko :)