    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Tue, 18 Dec 2012 05:55:15 -0800 (PST)
    Subject: Re: Stawianie systemu na macierzy RAID z dwóch SSD
    From: micz <m...@g...com>

    Dzięki wielkie za odpowiedzi.

    Pozwolę sobie zmaknąć jedną kwestię, od której rozmowa nasza się zaczęła:
    MOŻNA zainstalować system na macierzy RAID złożonej z dysków SSD. Trzeba tylko dodać
    sterowniki podczas instalacji (to dla tych, którzy tu rafią z tym samym pytaniem).

    A porządkując dalej - chyba musze doprecyzować:

    1) kwestia niezawodności czy backupu jest w moim przypadku ZUPEŁNIE nieistotna - owa
    nowa przestrzeń dyskowa ma mi służyć jako DORAŹNY magazyn materiałów źródłowych do
    pracy w After Effects i Premiere. Codzienna rutyna robienia backupów na osobny HDD w
    zupełności mi wystarcza jako zabezpieczenie mojej pracy.
    2) Chodzi o JAK NAJSZYBSZE rozwiązanie, które pozwoli uzyskać szybsze transfery niż
    500 MB/s, a co za tym idzie wygodniejszą pracę w AE i PR (np. podgląd materiałów w
    rozdzielczości 2K, bez konieczności ich renderowania).
    3) Chodzi o jak najniższą cenę całego zabiegu (budżet zamyka mi się powiedzmy w 1000
    PLN)
    4) ilość miejsca na tym dysku nie musi być zatrważająca. Mam 2TB HDD na "magazyn".
    Ten nowy drive ma być jedynie "demonem szybkości" ;) i wspomniane 40 GB wystarczy.

    Zainteresowały mnie bardzo kosmiczne prędkości RAM drive'a (pierwsze słyszę o takim
    rozwiązaniu). Pogooglam sobie o tym, ale może przy okazji ma tu ktoś "pod palcem"
    jakiś ciekawy materiał na ten temat? Będę zobowiązany.

    (Dzięki Wam raz jeszcze za zaangażowanie i czas)